لباس های تابستانی؛جنس و رنگ پارچه

29 بهمن 1399
لباس-های-تابستانی

لباس های تابستانی جزو یکی از شیک ترین لباس های کمد بانوان و آقایان به شمار می رود. در هنگام خرید لباس های فصل گرم به جنس پارچه تا رنگ و کیفیت آن توجه داشته باشید.

گاها لباس هایی را انتخاب و خریداری نموده ایم که هنگام پوشیدن باعث تعریق بیشتر بدن و احساس گرمای مضاعف در ما شده است. این موضوع به طور حتم خوشایند نیست و چه بسا مجبور به تعویض لباس یا چشم پوشی از پوشیدن آن برای همیشه شده ایم. پس قبل از خرید همه فاکتورهای مورد نظر را در نظر بگیرید تا بتونید از لباسی که بابت آن پول پرداخت کرده اید، بتوانید استفاده کنید.

خوش فروش ترین لباس های باکیفیت تابستانی

لباس های خنک

لباس های خنک

لباس های خنک یکی از رایج ترین اصطلاحاتی است که در فصل تابستان بارها از آن استفاده می کنیم. اما منظور از لباس های خنک چیست و چه لباس هایی در این دسته بندی قرار می گیرند؟

لباس هایی که هوا در آنها جریان دارد یا به عبارتی هوا از آن ها به راحتی عبور می کند به لباس های خنک لقب گرفته اند.

لباس های نخی

لباس-های-نخی
لباس-های-نخی

لباس هایی که از پارچه های نخی تهیه شده اند جزو مناسب ترین لباس های تابستانی به شمار می روند.

چرا پارچه های نخی از چنین محبوبیتی برخوردار هستند؟

قدرت جذب بالا در  پارچه های نخی باعث عبور جریان هوا در لباس و در نتیجه خنک نگه داشتن بدن و کاهش تعریق می شود.

لباس هایی از جنس کتان

دومین گزینه ای که در لیست لباس های پرطرفدار تابستانی قرار می گیرد لباس های هستند که از پارچه کتان تهیه می شوند. این لباس ها ضمن قدرت جذب بالا احساس خنکی را به شما می دهند.

ویژگی های منحصر به فرد پارچه های کتان

البته کتان از دوام بالایی در مقابل شستشو برخوردار است چون از الیاف گیاهی به نام کتان ساخته می شود و این الیاف در برابر آسیب از مقاومت نسبتا خوبی برخوردار هستند.

معایب پارچه های کتان

هر چند بسیاری از افراد از چروکیده شدن پارچه های کتان گله و شکایت دارند ولی با این حال این دلیل مناسبی برای کنار گذاشتن لباس های کتان از لیست لباس های مناسب تابستان نیست.

راه حلی برای کاهش چین و چروک پارچه های کتان

بعضی از تولیدکنندگان برای رفع مشکل و کاهش چین و چروک پارچه های کتان، از ترکیب نخ و کتان استفاده می کنند. از این طریق پارچه از مقامت بیشتری در برابر چروک شدن برخوردار می گردد.

پارچه های نامناسب فصل تابستان

پارچه-های-نامناسب-فصل-تابستان
پارچه-های-نامناسب-فصل-تابستان

پارچه هایی که از الیاف طبیعی تهیه شدند بدن را خنک نگه می دارند. این پارچه ها با بافت نرم خود مانع حساسیت و سوختگی های پوست می شوند.

جنس پلی استر و پلاستیک

لباس هایی که از جنس پلی استر و پلاستیک هستند یکی از نامناسب ترین لباس ها برای فصل گرم محسوب می شوند چون گرما را جذب و باعث تعریق شدید بدن و نتیجتا سوختگی های سطح پوست می شوند.

لباس هایی با بافت ضخیم

در حین خرید هر نوع لباس تابستانی به بافت لباس توجه کنید چون در گرمای تابستان پوشیدن لباس هایی که دارای بافت ضخیم و فشرده هستند بیشتر آزاردهنده به نظر می رسند و باعث می شوند که فرد از پوشیدن همچین لباس هایی منصرف شود. لباس هایی که سبک می باشند و همچنین دارای بافت نازک و شل هستند را می توانند در فهرست ویژگی های اساسی یک لباس تابستانی خوب بگنجانید.

چرا در تابستان پوشیدن لباس های رنگ روشن توصیه می شود؟

پوشیدن لباس های رنگ روشن

چون رنگ های تیره گرما را جذب می کنند و همین موضوع باعث می شود که احساس گرمای بیشتری به فرد دست دهد. البته اگر به رنگ های تیره علاقه دارید به طوری که جز استایل های روزانه شما به شمار می روند بهتر است که این رنگ ها را در لباس های خنک و نازک انتخاب کنید. پارچه های پنبه ای و لنین گزینه های مناسبی برای رنگ های تیره هستند. پارچه لنین رطوبت را جذب می کند و پارچه های نخی گرما را از خود عبور و باعث خنک شدن بدن می گردند.

تأثیر رنگ ها

تأثیر رنگ

هر چند روان شناسی رنگ ها امروزه به کمک طراحان لباس آمده تا برای سلایق های مختلف استایل های متفاوتی طراحی و معرفی شود. پوشیدن لباس هایی با رنگ سفید احساس خنکی را به ما القا می کند. رنگ های نارنجی یادآور  طبیعت پاییزی و رنگ هایی که در طیف سبز قرار می گیرند طبیعت و سرسبزی را به ما القا می کنند.

یک سری از مواردی که در ظاهر ساده هستند ولی با رعایت آنها می توانید از بیماری های شایع فصل تابستان جلوگیری کنید.

رعایت این موارد الزامی است.

لباس های گشاد بپوشید

لباس های گشاد بپوشید

در ضمن از پوشیدن لباس های تنگ خودداری کنید، لباس های گشاد باعث عبور هوا و خنک نگه داشتن بدن می شوند. آفتاب سوختگی از جمله موارد شایعی است که به وفور در کودکان و بزرگسالان به وقوع می پیوندد پس همواره باید سعی کنید که از قرار گرفتن در معرض نور آفتاب خودداری کنید و در صورت بیرون رفتن از عینک آفتابی و کلاه استفاده کنیم.

گرمازدگی و تعریق بیش از اندازه

در این فصل تعریق بیش از اندازه باعث هدر رفت آب بدن می شود پس از نوشیدن آب غافل نباشید تا دچار گرمازدگی نشوید و حدالمقدور در ساعات گرم روز از بیرون آمدن بپرهیزید. تعریق زیاد باعث بروز بیماری های پوستی و قارچی می شود پس به جنس لباس هایی که می پوشید توجه داشته باشید.

لباس های نازک و سبک وزن بپوشید

لباس های نازک و سبک وزن بپوشید

به افرادی که گرمای محل کار آنها را کلافه و خسته می کند پیشنهاد می کنیم که لباس های نازک با رنگ های روشن بپوشند. البته نوع پوشش آقایان برای فصل تابستان از تنوع بیشتری برخوردار است. با این حال بانوان می توانند مانتوهایی با وزن سبک و لطیف بپوشند. پارچه های نازک در رنگ های روشن امکان عبور هوا را فراهم و فرد با پوشیدن آنها کمتر احساس گرما می کند.

صندل و کفش های باز

صندل-و-کفش-های-باز
صندل-و-کفش-های-باز

پوشیدن صندل و کفش های باز باعث می شوند تا پا کمتر در معرض تعریق قرار گیرد با این حال باید از استاندارد بودن صندل ها اطمینان حاصل کنید در غیر اینصورت صدمات جبران ناپذیری به پا وارد می شود. منافذ کفش های تابستانی باعث خنک شدن پا و تعریق کمتر می شود. اگر به پوشیدن صندل عادت ندارید کفش های پارچه ای می توانند بهترین گزینه ممکن باشند.

مانتوهای رنگی

مانتوهای رنگی

بانوان می توانند مانتوهای رنگی را با شال و روسری های نخی ست کنند و از یک استایل شیک تابستانی برخوردار شوند. رنگ های روشن و خنثی را در مدل های بلند و جلو بسته انتخاب کنید. یکی از مدل های متداول این فصل مانتوهای چین داری هستند که از محبوبیت خاصی در بین بانوان برخوردار هستند. برای افراد لاغر اندام این مدل مانتو گزینه مناسبی به شمار می رود. امروزه ست کردن مانتو با دامن به عنوان یک استایل خیابانی زیاد به چشم می خورد. مانتوهای بلند را می توان با انواع دامن ساده، راسته، کلوش و پلیسه ست کرد.

شلوارهای کنف و نخی

شلوارهای کنف و نخی
شلوارهای کنف و نخی-2

اما در مورد شلوارها باید بگوییم که در فصل تابستان بهتر است که با شلوارهای جذب و همچنین شلوارهای جین خداحافظی کنید به نحوی که آنها را از استایل های روزانه خود حذف و شلوارهای کنف و نخی را جایگزین آنها سازید. اگر به سلامت پوست خود اهمیت می دهید پوشیدن لباس های تنگ و فیت را کنار بگذارید در غیر اینصورت بدن به خارش و التهاب می افتد. آقایان هم می توانند کلاه و عینک آفتابی را در استایل های خود بگنجانند و در محیط منزل از لباس های نخی آستین کوتاه استفاده کنند.

با ما همراه باشید تا در ادامه مقاله به توضیحاتی پیرامون انواع پارچه مخصوص لباس های تابستانی بپردازیم.

پارچه لینن

پارچه لینن

لینن یک کلمه آلمانی است که از الیاف گیاه کتان یا فلاکس به دست می آید و به عنوان یک پارچه خنک و شداب لقب گرفته است.

پارچه لینن یا الیاف کتان نوعی پارچه است که از گیاه کتان تهیه می شود. پارچه لینن از بافتی با منفذهای کوچک برخوردار است که امکان عبور هوا و جریان آن را فراهم می سازد.

لباس هایی که از پارچه های لینن تهیه شده اند در آب و هوای گرم پوشش مناسبی به حساب می آیند. همچنین به راحتی قابل شستشو هستند و سریع خشک می شوند.

ویژگی های لینن

در تهیه ملحفه، حوله و حتی کفش و لباس از این پارچه استفاده می شود. چون این پارچه سبک و در نتیجه از وزن کمی برخوردار است. همچنین در فصل تابستان تعریق شدید از جمله مواردی است که گاها هر فرد را خسته و کلافه می کند طوری که برخی از افراد در طول روز مجبور به تعویض چند دست لباس می شوند.

لینن از قدرت جذب و دفع رطوبت برخوردار است پس بدین صورت این پارچه بهترین انتخاب برای تهیه لباس های تابستانی به شمار می رود. این پارچه به همان آسانی که چروک می شود به همان سهولت نیز می توانید چروک آن را برطرف سازید.

لینن در صنعت پوشاک

کت های مجلسی و مانتوهای لینن از جمله لباس هایی هستند که در تهیه آن ها از پارچه لینن استفاده می شود. نازک بودن این پارچه باعث می شود که فرد با پوشیدن لباس هایی از این جنس از تعریق زیاد رهایی یابد و در روزهای گرم تابستان احساس خنکی نماید.

همین ویژگی های مطرح شده در مورد لینن باعث شده تا تولیدکنندگان برای تولید کفش های تابستانی از این جنس پارچه استفاده کنند. عبور جریان هوا در داخل کفش از بوی بد پا و تعریق جلوگیری می کند.

کنف چیست؟

کنف چیست؟

یک گیاه طبیعی که قسمت بیرونی ساقه و پوست آن در تهیه محصولات فراوانی به کار می رود. الیاف طبیعی کنف به الیاف طلا تعبیر می شوند. گیاه کنف در کشور هند از رویش خوبی برخوردار است البته رطوبت بالا و آب و هوای موسوی شرایط رشد این گیاه را بیش از هر منطقه جغرافیایی فراهم ساخته است.

از کنف چه استفاده هایی می شود؟

در تهیه پارچه های آستری، پارچه کرباس و پارچه کنف از کنف استفاده می شود.

کاربرد پارچه کنف

کاربرد پارچه کنف

از این پارچه در صنعت پوشاک و همچنین در ساخت مبل و صندلی استفاده می شود. شاید تعجب کنید اما از گیاه کنف در ساخت لوازم آرایشی و صنعت داروسازی استفاده می شود. علاوه بر ساقه و پوست کنف، برگ های این گیاه در برخی از نقاط دنیا همچون فیلیپین و آفریقا جزو مواد غذایی محسوب می شود.

کنف دوستدار طبیعت

الیاف کنف از قدرت سازگاری و تجزیه پذیری بیشتری برخوردارند و به عبارتی قابل بازیافت هستند. ضمنا محصولاتی که از گیاه کنف ساخته می شوند از دوام بالایی برخوردار هستند به طوری که مدت زمانی طولانی می توان از آنها استفاده کرد.

انواع لباس تابستانی

انواع لباس تابستانی

در مطالب فوق به طور اختصار به توضیحاتی پیرامون جنس پارچه های تابستانی پرداختیم. با ما همراه باشید تا به معرفی یک سری از پوشاک و لباس تابستانی بانوان  بپردازیم.

 لباس های تابستانی بانوان

لباس های تابستانی بانوان

در فصل گرم سال تنوعی زیبا از لباس های تابستانی شیک در پشت ویترین فروشگاه ها به چشم می خورد. تابستان برای برخی از افراد فصل سفر و مسافرت است بنابراین برای هر مسافری لباس های مناسب مسافرت در اولویت قرار دارد.

همچنین…

 لباس های تابستانی  با توجه به موقعیت و مکان متفاوت هستند. طرح، فرم و رنگ لباس ها را با توجه به موقعیت ها انتخاب و خریداری می کنیم. لباسی که برای پیاده روی در یک صبح تابستانی مناسب است لزوما برای یک گردش خانوادگی مناسب نیست. پوشش تابستانی در محیط کار کاملا متفاوت با پوشش تابستانی در بیرون و خارج از محیط کار است. بنابراین لباس ها را با توجه به نیاز خود و متناسب با موقعیت و شرایط اجتماعی انتخاب و خریداری می کنیم. این موضوع برای هر فرد در هر رده سنی و با هر نوع سلیقه و استایلی مورد پذیرش واقع شده است.

مانتوهای تابستانی

مانتوهای تابستانی
مانتوهای تابستانی

 یکی از متداول ترین پوشش بانوان مانتو است. امروزه طراحان لباس با هنر و خلاقیت خود، طرح های زیبایی و متنوعی از مانتو را معرفی و به بازار عرضه کرده اند. مانتوهایی که متناسب با فصول سال، فرم و جنس آنها متفاوت است و برای هر سلیقه ای مانتوهایی در رنگ و شکل متفاوت در بازار موجود است.

مانتوهای گشاد و سبک وزن انتخاب مناسبی برای گرمای تابستان به شمار می روند. البته باید در نظر داشته باشید که پوشیدن لباس و شلوار چسبان در زیر مانتو، احساس گرمای بیشتری را به وجود می آورد.

پیراهن بلند تابستانی

پیراهن بلند تابستانی

این لباس یکی از محبوب ترین لباس های بانوان محسوب می شود. با پوشیدن پیراهن های نخی ،حریر و پنبه ای در مدل های زیبا استایل های متفاوتی را به خود هدیه دهید. پیراهن هایی که در مدل های کوتاه و بلند طرفداران زیادی دارند. از محیط منزل گرفته تا میهمانی های زنانه، پیراهن های تابستانی یکی از متداول ترین انتخاب بانوان محسوب می شوند.

تیشرت هایی در رنگ های روشن

تیشرت هایی در رنگ های روشن

تیشرت با طرح های فانتزی یکی از لباس های مورد علاقه دختران نوجوان محسوب می شوند. تیشرت نخی با شلوار کتان یا کنف یک استایل هماهنگ و زیبای تابستانی به شمار می رود.

دامن بلند

دامن بلند

 در استایل های بانوان پوشیدن دامن بلند در زیر مانتو برای موقعیت های کژوال کاملا مناسب است. قد دامن باید تا مچ پا برسد.

شومیز

شومیز

شومیزهای رنگی و طرحدار به عنوان یکی از لباس های مجلسی تابستانی طرفداران زیادی دارند. بانوان در ست کردن این لباس زیبا با دامن نخی یا شلوار نخی تبحر خاصی دارند.

تاپ و شلوارک

تاپ و شلوارک

ست کردن تاپ سفید با شلوارک نخی و طرحدار ترکیبی زیبا و تابستانی به شمار می رود. تاپ و شلوار یکرنگ یک ست جذاب با تن خور عالی برای میهمانی های زنانه به حساب می آیند.

با لباس های خنک و لطیف تابستان هم می توانید شیک پوش و خوش استایل باشید.

2
۰
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

محصولات و برندها

پشتیبانی واتس آپ...
نیاز به راهنمایی دارید؟
پوشاک امی (عرضه مستقیم پوشاک اروپایی)
سلام
به وبسایت امی خوش آمدید.

چطور میتونم کمکتون کنم؟