چرا لیدل؟ سرویس خواب نوزاد

22 تیر 1400
سرویس-خواب-نوزاد

چرا لیدل؟ محصولات لیدل دامنه وسیعی از انواع سرویس خواب و لوازم اتاق خواب نوزاد و کودک را پوشش می دهد. محصولاتی که از کیفیت بالایی برخوردار هستند و در عین حال با قیمت مناسبی به بازار مصرف عرضه می شوند.

چرا لیدل؟ اتاق خواب رویایی

بدن ما نیاز به استراحت منظم دارد: متابولیسم کند می شود و مغز ما تجربیات روز را پردازش می کند. اندام ها و سیستم ایمنی بدن خود را بازسازی و ترمیم می کنند. لیدل با رائه محصولات متعدد یک مکان آرام توأم با رفاه را فراهم می سازد.

با محصولات لیدل اتاق خواب رویایی خود را بسازید به طور مثال محصولات لیدل شامل انواع مبلمان و تشک های جدید را عرضه می کند. تختخوابهای خوش فرم به شما احساس یک هتل لوکس را می دهد.

محیط خواب مناسب کودک

محیط خواب نقش مهمی در میزان خوب خوابیدن کودک شما دارد. وقتی کودک احساس امنیت کند، حتی اگر در کنار او نباشید، می تواند خودش را آرام کند.

چرا لیدل؟ انتخاب تختخواب کودک

والدین مختار هستند که تصمیم بگیرند کدام تختخواب را انتخاب کنید خواه یک تخت اضافه که به تخت والدین متصل است یا یک تختخواب آزاد، باید اطمینان حاصل کنید که هر دو خیلی بزرگ نیستند. کودک دلبند شما در محیط محدودی که یادآور امنیت در شکم مادر است بسیار احساس امنیت می کند. این احساس دنج را می توانید با یک کیسه خواب دنج به کودک هدیه دهید.

چرا لیدل؟ جعبه موسیقی

یکی از لوازم اتاق خواب کودک و از جمله محصولات لیدل، جعبه موسیقی است که جزو محصولات لیدل می باشد. نوزادان به شدت به صدا واکنش نشان می دهند. یک جعبه موسیقی با لالایی های تکرار شونده و آرام، فضایی لذت بخش و راحت را برای کوک ایجاد می کند. وقتی نوزاد دلبند شما در حال گریه کردن است یک جعبه موسیقی در تختخواب یا کالسکه می تواند معجزه کند. البته در نظر داشته باشید که صدای موسیقی خیلی بلند و نور چراغ شب خیلی روشن نباشند تا باعث عصبی شدن کودک شما و جلوگیری از خوابیدن وی نشود.

حتی در دوران بارداری می توانید با جعبه موسیقی برای کودک خود موسیقی پخش کنید. شنیدن صدای موسیقی در چند ماه گذشته باعث می شود که نوزاد بعد از تولد با شنیدن همان موسیقی به احساس امنیت در شکم مادر دست پیدا کند. در هنگام خرید چراغ های شب یا جعبه موسیقی، کیفیت و ایمنی باید معیار تعیین کننده انتخاب شما باشد.

چرا لیدل؟ چراغ شب

کودکان نوپا معمولا وقتی والدینشان چراغ را خاموش و اتاق را ترک می کنند، یا وقتی شب ها در یک اتاق تاریک به تنهایی از خواب بیدار می شوند احساس رها شدن می کنند. در آن لحظات اضطراب آور، یک چراغ شب می تواند به کودک شما کمک کند تا آرام شود. چراغ شبانه به عنوان یکی از محصولات لیدل به صورت یک اسباب بازی زیبا موجود است و به فروش می رسد.

چرا لیدل؟ نور شب با سنسورهای حرکت و صدا

این نوع چراغ شبانه همیشه برای کودک شما وجود دارد، زیرا اگر کودک در طول شب زیاد حرکت کند یا شروع به گریه کند، به طور خودکار روشن می شود. چنین چراغ های شبانه معمولا به دیوار بالای تخت متصل می شوند تا حسگرها بتوانند واکنش بهینه داشته باشند.

چرا لیدل؟ اسباب بازی ها

تعداد زیادی از اسباب بازی های زیبا و جذاب برای همه سنین در فروشگاه لیدل به چشم می خورد. دامنه این اسباب بازی ها از جغجغه برای بچه های کوچک گرفته تا کتاب های پارچه ای و بلوک های ساختمانی کوچک را شامل می شود.

چرا لیدل؟ گهواره کودک

گهواره کودک یکی از محصولات لیدل است. حرکات آرام گهواره، روش مناسبی برای آرام کردن کودک در هنگام تنش است. با این وجود کودک نباید خوابیدن منظم خود را به حرکات گهواره وابسته سازد. بنابراین بهتر است بعد از آرامش شدن کودک در اثر حرکات گهواره وی را به رختخواب برده و بخوابانید.

تخت کودک

وقتی تصمیم به راه اندازی اتاق کودک دلبندتان می گیرید می توانید تختخواب های کودک متناسب را در بسیاری از طرح های مختلف از لیدل خریداری نمایید. برخی از تخت های نوزاد قابلیت تبدیل شدن به تختخواب را دارند.

تخت نوزادان

اندازه های متفاوتی برای تخت نوزاد وجود دارد که هر کدام مزایایی نسبت به دیگری دارند. بسیاری از والدین تمایل دارند تا کوچکترین اندازه تخت یعنی ۹۰ در ۴۰ سانتی متر را برای نوزاد انتخاب کنند زیرا فضای کمتری را اشغال می کند. همچنین به عنوان یک تخت اضافی در کنار تخت والدین در اتاق خواب یادر یک اتاق کوچکتر مناسب است.

تختخواب های مسافرتی نیز معمولا دارای ابعاد نسبتا فشرده ای هستند. ابعاد بزرگتر از ۱۲۰ در ۶۰ سانتی متر و یا ۱۴۰ در ۷۰ سانتی متر مناسب است چون می توان از آنها تا رسیدن کودک به سن مدرسه استفاده کرد.

از جمله مزایای خرید این تخت ها این است که فرزندان می توانند از فضای خواب راحت برای چندین سال استفاده کنند و والدین مجبور نیستند خیلی سریع تخت جدید بخرند.

چرا لیدل؟ قیمت، همه چیز نیست

قیمت بالای محصولات همیشه دلیلی بر کیفیت نیست. اما حتی تختخواب های کودک که ارزان هستند نیز می توانند از کیفیت بالایی برخوردار باشند به طوری که برای چندین سال کودک شما را همراهی کنند. بهتر است اطمینان حاصل کنید که تخت و تشک از مواد بدون آلاینده ساخته شده اند.

فاکتورهای خرید تخت

فاصله بهینه میله ها

برای جلوگیری از آسیب دیدن سر یا دستان کودک، میله های تخت کودک نباید از هم فاصله داشته باشند. ما فاصله ۴.۵ سانتی متر تا حداکثر ۶.۵ سانتی متر را توصیه می کنیم.

دو ارتفاع برای قاب اسکلت

قاب اسکلت در تخت نوزاد باید بتواند در ارتفاع های مختلف قرار داده شود. در طی چند ماه اول، کودک شما بهتر است که کمی بالاتر قرار بگیرد. چون در این صورت به راحتی می توانید آن را از تخت بیرون بیاورید. اگر کودک شروع به دست کشیدن روی میله ها کرد، چارچوب اسکلت باید کمی پایین باشد و سطح خوابیده را باید به سمت پایین منتقل کنید تا کودک عزیز شما از رختخواب به پایین نیفتد.

ماده ای مناسب برای تخت نوزاد

از آنجا که نوزادان و کودکان نوپا دوست دارند همه چیز را از طریق دهان بررسی کنند، مهم است که مواد استفاده شده در تختخواب عاری از مواد مضر باشد. این امر در مورد رنگ تختخواب نیز صدق میکند. بیشتر تخت های کودک از چوب کاج یا راش ساخته می شوند.

یک تخت نوزاد امن و یک تشک مناسب کودک در اتاق کودک ضروری است. یک کشو فضای مناسبی برای پوشک، تغییر لباس و… فراهم می کند بهتر است آن را محکم به دیوار بچسبانید تا از روی آن سقوط نکند. یک کمد کوچک فضای ذخیره سازی کافی برای هر چیز دیگری را که برای کودک خود نیاز دارید فراهم می کند.

چگونه تشک مناسب کودک خود را پیدا کنیم؟

نیازهای کودکان با بزرگسالان بسیار متفاوت است. به همین دلیل خرید تشک های مخصوص کودک و نوزاد برای تخت کودک یا نوزاد کاملا منطقی است.

به عنوان مثال تشک هایی با نواحی خوابیده برای نوزادان و کودکان نوپا مناسب نیستند. تشک های کودک در درجه اول از نظر اندازه و درجه سختی متفاوت هستند. همچنین تشک های ترکیبی در فروشگاه لیدل موجود هستند که متناسب با نیازهای کودک طراحی شده است.

هنگام خرید تشک برای نوزادان یا کودکان، چند نکته باید در نظر گرفته شود تا بچه ها بتوانند راحت بخوابند.

اندازه تشک

اندازه تشک کودکانه البته باید با اندازه تختخواب همسان باشد. اگر بین تشک و قاب تخت فاصله ای وجود داشته باشد، می تواند باعث آسیب کودک شود.

تشک های کودک عمدتا در سه سایز ۷۰× ۱۲۰سانتی متر ، ۹۰×۱۴۰سانتی متر و ۶۰×۱۹۰سانتی متر موجود است. با این وجود وقتی کودک بر روی تشک دراز می کشد باید حداقل ۱۰ سانتی متر از انتهای سر و پا فاصله داشته باشد.

هسته تشک

انواع متنوعی برای مواد هسته تشک کودکان موجود است و هر ماده مزایا و معایب خود را دارد. تنها چیزی که باید در نوزادان و کودکان نوپا از آن اجتناب شود استفاده از تشک های فنری است. چون مایعات را خیلی سریع جذب می کنند و همین امر تمیز کردن آن ها را دشوار می کند.

گزینه های مناسب تشک های ساخته شده از کف سرد یا الیاف نارس و لاتکس می باشند. به طور مثال تشک لاتکس کاملا بهداشتی است و تمیز کردن آن آسان است. قابلیت تنفس پذیری دارد و رطوبت را دفع می کند. تنها عیب این نوع تشک این است که گاهی اوقات برای نوزادان خیلی نرم است. با این وجود سوراخ های تهویه در هسته تشک گردش بهینه هوا را تضمین می کند.

روکش تشک

روکش های تشک با کیفیت بالا نه تنها برای بزرگسالان ضروری است تا راحتی خواب را در تختخواب خود کسب کنند بلکه برای نوزادان و کودکان نیز لازم و ضروری است.

در مورد کودکان و نوزادان اگر تشک دارای روکش قابل جابجایی و قابل شستشو باشد، بسیار کاربردی است. به این ترتیب لکه ها، ادرار کودک و شیر بدون نیاز به تمیز کردن کل تشک به سرعت و به راحتی پاک می شوند.

علاوه بر این، یک پوشش تشک خوب باعث راحتی خواب می شود، زیرا از یک فضای خوش خواب پشتیبانی می کند. روکش های لحاف دار یا پشم گوسفندی ساخته شده از پنبه یا مخلوط پنبه- پلی استر پیشنهاد می شود. این روکش ها قابلیت شستشو با ماشین لباسشویی تا دمای ۶۰ درجه سانتی گراد را دارند.

درجه سختی

در مقایسه با تشک های بزرگسالان، هیچ اطلاعات رسمی در مورد درجه سختی تشک های کودکان وجود ندارد. یافتن تعادل مناسب از نظر سختی بسیار مهم است. از یک طرف، تشک باید به اندازه کافی نرم باشد تا کودک دوست داشته باشد روی آن دراز بکشد و احساس راحتی کند. از طرف دیگر، درجه خاصی از سختی مهم است تا ستون فقرات به طور ایده آل پشتیبانی شود. به عنوان یک قاعده کلی، کودک نباید بیش از ۳ سانتی متر در تشک فرو رود.

سه نکته برای خرید تشک کودک یا نوزاد

۱-به یک لبه پله ای توجه کنید.

حتی اگر مناطق مختلفی در تشک های کودکان وجود نداشته باشد، باز هم یک نوع تقسیم در مدل های خوب دیده می شود: یک لبه ایمنی پایدار که تشک را احاطه کرده است، اطمینان حاصل می کند که وقتی کودک برای اولین بار روی نرده قرار می گیرد، تشک آویزان نمی شود. به این ترتیب می توان از بروز آسیب ها جلوگیری کرد به طور مثال پاهای کودک دلبندتان به طور تصادفی بین تشک و قاب تخت گیر نمی کند.

۲-بررسی کنید که تشک فاقد مواد مضر باشد.

برای جلوگیری از واکنش های آلرژیک، تشک باید فاقد مواد مضر باشد.

۳-دستورالعمل های مراقبت را دنبال کنید.

در برخی تشک ها نه تنها پوشش تشک قابل شستشو است بلکه کل تشک قابل شستشو است. به طور مثال تشک های لاتکس را به راحتی می توان در وان شستشو داد و لکه های آن با آب و صابون از بین می رود.

سوالاتی که اکثر والدین با آن روبه رو می شوند

چرا تشک های نوزاد و کودک نسبتا سخت هستند؟

یک تشک نرم برای کودک این خطر را دارد که میزان CO2 هوا را افزایش دهد و تنفس را برای کودک نیز دشوار سازد. در بدترین حالت ممکن خطر سندرم مرگ ناگهانی نوزاد افزایش می یابد.

تشک ها کی باید برگردند؟

تشک باید تقریبا هر سه ماه یکبار چرخانده شود تا به صورت یکنواخت آویزان شود.

چرا نباید از تشک های دست دوم برای تختخواب نوزاد و کودک استفاده کرد؟

تشکی که از شکل و فرم اولیه خود فاصله گرفته است، نمی تواند بدن کودک را به درستی پشتیبانی کند. همچنین یک تشک غیربهداشتی با لکه های زیاد و احتمالا وجود انواع باکتری، تحت هیچ شرایطی نباید به داخل تختخواب کودک راه پیدا کند.

اتاق های کودک را با رنگ های متناسب طراحی کنید

رنگ یکی از محصولات لیدل است که در فروشگاه های لیدل عرضه و به فروش می رسد. رنگ مناسب در اتاق کودک از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا فضای مطبوعی را ایجاد می کند. هنگامی که قصد دارید اتاق کودک را طراحی کنید باید متناسب با سن کودک رنگ های مناسب را انتخاب کنید.

مناسب ترین رنگ ها برای اتاق کودک شامل رنگ های پاستلی و رنگ های روشن می باشد. به عنوان مثال، اتاق کودک را با رنگ آبی ملایم روشن یا زرد گرم، اما نه روشن طراحی کنید. شما همچنین می توانید از چندین رنگ استفاده کنید یا با انتخاب رنگ های هماهنگ با یکدیگر به این مهم برسید.

نوزادان به رنگ ها واکنش نشان می دهند. در نظر داشته باشید که کمی قبل از زایمان اتاق کودک را رنگ آمیزی نکنید بلکه باید چند ماه قبل از آن رنگ آمیزی کنید. چون رنگ در این مدت می تواند به اندازه کافی تبخیر شود بنابراین می توانید مطمئن باشید که کودکتان هیچ آلاینده ای را استشمام نکند. هنگام طراحی دیوارها به سقف توجه ویژه داشته باشید چون نوزادان در چند ماه اول عمدتا نگاه خود را به سقف متمرکز می کنند.

رنگ اتاق و تأثیر آن بر روی کودک

استفاده از رنگ های گرم برای اتاق کودکان پرانرژی و بیش فعال مناسب نمی باشد. چون رنگ گرم ذهن را تحریک و باعث افزایش انرژی در بدن می شود. این نوع رنگ ها مانع به خواب رفتن کودک می شود. استفاده از رنگ های گرم همچون رنگ زرد، نارنجی و قرمز مشکلی ندارد فقط باید در نظر داشته باشید که در استفاده از این رنگ ها زیاده روی نشود.

به عنوان مثال استفاده بیش از حد از رنگ قرمز در اتاق کودک باعث عدم تمرکز کودک می شود، معمولا این رنگ با خشونت همراه است. همچنین استفاده از رنگ زرد در برخی جاهای اتاق باعث افزایش تمرکز کودک و تحریک حافظه وی می شود.

استفاده از رنگ های سرد

رنگ های سرد باعث آرامش ذهن و بدن می شوند و استفاده از این رنگ ها در اتاق کودک باعث می شود که فضای اتاق بزرگتر به نظر برسد. به طور مثال رنگ آبی از استرس کودک می کاهد و از بروز اضطراب جلوگیری می کند. . نباید در استفاده از رنگ های طوسی و همچنین سایه های تیره در اتاق خواب کودک زیاده روی کرد چون باعث می شود که فضای اتاق غم انگیز به نظر برسد.

1
۰
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

محصولات و برندها

پشتیبانی واتس آپ...
نیاز به راهنمایی دارید؟
پوشاک امی (عرضه مستقیم پوشاک اروپایی)
سلام
به وبسایت امی خوش آمدید.

چطور میتونم کمکتون کنم؟