نحوه راه اندازی برند پوشاک + برنامه ۹ مرحله ای

14 مهر 1400
راه اندازی برند پوشاک

نحوه راه اندازی برند پوشاک می تواند یک فرآیند همه جانبه باشد که با اولین نمونه اجرا و فروش مشتری رضایت زیادی به همراه دارد. از این برنامه نه مرحله ای برای شروع یک تجارت پوشاک استفاده کنید.

۱. در مورد جایگاه خود تصمیم بگیرید

راه اندازی برند پوشاک یک سفر بسیار شخصی است. شما احتمالاً فردی خلاق هستید و چیزهای متفاوتی برای ارائه دراین صنعت در حال توسعه دارید. به احتمال زیاد شما شکافی در بازار مشاهده کرده اید یا طراحی منحصر به فردی را برای گروه خاصی از مشتریان در نظر گرفته اید.

جایگاه خود را از پیش تعریف کنید

ذهنیت شما از راه اندازی برند پوشاک هرچه باشد ، مهم است که جایگاه خود را از پیش تعریف کنید. آیا به دنبال اطلاعاتی در مورد چگونگی راه اندازی مارک لباس تناسب اندام یا خط تولید لباس ورزشی هستید؟ شاید شما در حال برنامه ریزی برای ایجاد مخاطبانی برای یک مورد خاص هستید ، مانند تی شرت های فرد پری(Fred perry) که در جهان معروف دارد.

یا می تواند سبک خاصی باشد که برای خط لباس خود در نظر گرفته اید، مانند محصولات کودکان با طراحی متمرکز ، سبکی طراحی شده توسط نام تجاری سبک زندگی Scandiborn ، یا لباس مردانه که به میراث منحصر به فرد شما اشاره می کند.

همچنین راه اندازی برند پوشاک می تواند بر اساس نیاز یا مدل خاصی از لباس های لطیف گرفته تا بقیه ی لوازم نوزاد نارس باشد.

جایگاه خود را بشناسید و آن را در نظر داشته باشید. حتی اگر با گذشت زمان تعداد زیادی طرح دیگر بسازید و معرفی کنید ، ایده اصلی شما میراث ، یک اصل راهنما و دلیلی برای به خاطر سپردن نام شما به شما می دهد.

۲. بودجه یا طرح تجاری خود را آماده کنید

در راه اندازی برند پوشاک اگر ایده ی شما فقط یک ایده کوچک است و شما طرح های خود را در مقیاس کوچک آزمایش می کنید ، ممکن است برای شروع به یک برنامه تجاری کامل نیاز نداشته باشید. با این حال ، مراقب باشید ، اگر ایده شما اجرایی شود ،باید خیلی سریع مقیاس بندی کنید ، بنابراین منطقی است که حتی یک برنامه تخمینی را در پس زمینه داشته باشید.

 برنامه ها باید انعطاف پذیر باشند
برنامه ها باید انعطاف پذیر باشند

به خاطر داشته باشید که پیش بینی صنعت مد بسیار دشوار است. برنامه ها باید انعطاف پذیر باشند و هیچ تضمینی وجود ندارد ، بنابراین باید برای چالش آماده باشید.

ایجاد بودجه…

حداقل در چند ماه اول ، ساده نگه داشتن امور هزینه بر است. شروع با یک طرح مورد علاقه ، نحوه ساخت (یا خرید) و بازخورد عالی در مورد آن بسیار آسان تر از راه اندازی با یک کاتالوگ طویل از محصولات است.

این کار به شما کمک می کند تا یک رقم ثابت در ذهن داشته باشید و تصمیم بگیرید که چگونه می خواهید بودجه خود را هزینه کنید البته همراه با آنچه می خواهید به آن برسید. سعی کنید فضایی برای انعطاف پذیری در نظر بگیرید به عنوان مثال ممکن است هنوز قیمت مصالح خاص ، یا هزینه های تولید را ندانید اما با در نظر گرفتن این بودجه اولیه می توانید تصمیماتی را بگیرید که اولین فروش شما را رقم می زند.

بودجه شما نیز بستگی به این دارد که آیا قصد دارید لباس ها را خودتان طراحی یا تولید کنید (یا با تولیدکننده) ، یا خرید لباس از طراحان با قیمت عمده را در نظر دارید. در هر صورت ، از مقیاس کوچک شروع کنید. برای شروع کار روی تولیدی های کوچکتر و/یا تجهیزات اولیه ی مناسب تر سرمایه گذاری کنید و با افزایش تقاضا ، می توانید این مقدار را افزایش دهید.

… و/یا طرح تجاری خط تولید لباس

برای راه اندازی برند پوشاک اگر به یک طرح تجاری نیاز دارید – شاید برای تأمین بودجه یا سایر پشتیبانی – با ایجاد اصول اولیه شروع کنید. شما باید یک نمای کلی از کسب و کار خود ، از جمله خلاصه اجرایی ، و یک طرح واضح از نحوه شروع ، رشد و آماده سازی خط تولید لباس خود برای مقیاس بندی ارائه دهید.

همچنین برای درک بازار هدف و سایر رقبا ، باید تجزیه و تحلیل هایی را که انجام دهید. به یاد داشته باشید ، این تحلیل ها باید داده محور ، مشخص و ترجیحاً کاری باشد که با منابع خارجی انجام داده اید. این کار نمی تواند فقط دیدگاه شخصی شما در مورد اشکال در گزینه های فعلی بازار باشد.

برنامه شما همچنین باید مشخص کند که چه کسی در تجارت شما دخیل است و چه کاری انجام می دهد ، آیا این فقط شما هستید یا با دیگران کار می کنید. البته باید جایی برای محصول (ها) بگذارید و در مورد هرگونه برنامه ای صحبت کنید که برای نام تجاری ، فروش و بازاریابی و همچنین عملیات انجام می دهید.

در آخر ، هرکسی که برنامه شما را می خواند ، بیشتر نگران یک چیز است و آن هزینه ی کار است. شما باید کار خود را با یک بخش مستحکم که به وضوح وضعیت مالی فعلی کسب و کار شما را نشان دهد (حتی اگر این بسیار ناچیز باشد) ، که این وضعیت مالی اولویت های رشد و سرمایه گذاری آن ها و چگونگی پیشرفت کار رادر بر بگیرد.

۳. کسب و کار خود را سازماندهی کنید

کسب و کار خود را سازماندهی کنید
۳. کسب و کار خود را سازماندهی کنید

حتی اگر شما یک طرح تجاری کامل نمی نویسید ،برای راه اندازی برند پوشاک هنگام سازماندهی استارتاپ خود از همان اصول استفاده می کنید. ممکن است قصد داشته باشید فقط یک چرخ خیاطی بخرید و مستقیماً سر کار بروید ، اما حتی این کار مستلزم یک تعهد زمانی و منابعی است.

اگر در حال سرمایه گذاری هستید و برای آینده اهدافی دارید ، نحوه شکل گیری کسب و کار خود از جمله طرح ها و ایده های زیر را بنویسید:

مکان (های) شما

آیا می خواهید مکانی را برای کار خود تهیه کنید یا اینکه در اتاق خواب خود به صورت مجازی و آنلاین کار می کنید. توجه به این نکات بسیار مهم است.

نحوه ی کار

آیا قرار است در حال حاضر قطعاتی را در غرفه ی فروشگاه خود بفروشید؟ یا قصد دارید خرده فروش آنلاین داشته باشید؟ آیا Telegram یا Instagram یا هر شبکه ی اجتماعی دیگری می تواند مکان خوبی برای شروع باشد؟ اگر چنین است ، راهنمای نحوه فروش در Telegram و نحوه فروش در Instagram را قبل از شروع حتما باید مطالعه کنید. و با قوانین این شبکه ها آشنایی داشته باشید.

شما همچنین باید قوانینی را که باید قبل از فروش آنلاین لباس ، خرید از خارج یا فروش در خارج ، یا ذخیره اطلاعات شخصی از مشتریان ، طرفداران یا حتی تامین کنندگان خود رعایت کنید ، مورد بررسی قرار دهید.

چه کسی کارها را اداره می کند؟

حتی اگر فقط شما مدیریت کسب و کار را بر عهده دارید ، آیا افراد کلیدی دیگری نیز وجود دارند که می خواهید به آنها تکیه کنید؟ به عنوان مثال ، یک طراح ، حسابدار ، افرادی که به شما در راه اندازی غرفه ، ذخیره سازی و غیره کمک می کنند؟ در نظر گرفتن این نکته بسیار مهم است.

کاتالوگ محصولات شما

هنگام راه اندازی برند پوشاک یک کاتالوگ از محصولاتی که آن ها را ارائه می دهید داشته باشید. از لیست محصولات خود آگاه باشید و در مورد چگونگی تولید ، ذخیره سازی و ذخیره قطعات ، همراه با نیازهای خاص بسته بندی فکر کنید.

فروش و بازاریابی

ما در زیر به طور مفصل به این موضوع می پردازیم ، اما ایده خوبی است که در مورد برنامه های بازاریابی خود و نحوه ایجاد سر و صدا در اطراف لباس و طرح های خود فکر کنید.

شما باید در مورد نحوه استفاده از رسانه های اجتماعی و این فکر کنید که آیا به وب سایت تجاری ، وبلاگ یا مطالب بازاریابی چاپ شده نیاز دارید.

منابع مالی

برای راه اندازی کسب و کار خود و اینکه کجا می توانید به دنبال پشتیبانی بیشتر باشید ، به ایده اینیاز دارید که میزان پولی که در حال حاضر دارید را مشخص کنید. راهنمای تأمین مالی مشاغل کوچک ما از وام های راه اندازی تأمین شده توسط دولت تا تأمین سرمایه جمعی ، مکانی عالی برای شروع است.

وقتی صحبت از مدیریت امور مالی شما می شود ، خواندن راهنمای ما در مورد بهترین حساب های بانکی تجاری و بهترین نرم افزار حسابداری برای مشاغل کوچک مفید خواهد بود.

۴. طرح های خود را ایجاد کنید

یکی از هیجان انگیزترین مراحل توسعه محصول است

برای راه اندازی یک برند پوشاک، یکی از هیجان انگیزترین مراحل توسعه محصول است. حتی اگر در این روزهای اولیه فقط یک ایده ی طراحی برای یک محصول دارید ، شروع به تهیه آن به عنوان یک طرح روی کاغذ یا صفحه نمایش کنید. پس از آماده شدن ، ایده های خشن را به طرح های دیجیتالی تبدیل کنید. برنامه هایی مانند Adobe Illustrator می توانند کارهای زیادی را برای شما انجام دهند.

هنگامی که طرح ها تکمیل شد، شما باید در مورد “بسته فناوری” خود فکر کنید ، این اطلاعات که به تولید کننده خود می دهید، ضروری است. این اطلاعات باید شامل جزئیات و مشخصات فنی محصول شما باشد ، از طراحی و اندازه گیری گرفته تا مواد و سایر لوازم جانبی یا ویژگی های اضافی.

۵. نام تجاری خود را ایجاد کنید

به عنوان یک متخصص مد و لباس ، احتمالاً خلاق هستید. و این شما را در جایگاه خوبی برای توسعه راه اندازی برند برای شرکت پوشاک نوپا قرار می دهد.

نام تجاری را انتخاب کنید که برای مخاطبان مورد نظر شما جذاب باشد. به عنوان مثال ، شما ممکن است یک نام تجاری را بر اساس سن مخاطبان مورد نظر خود انتخاب کنید ، مانند Fish & Kids. و اگر فروشگاه شما دارای طرح های منحصر به فرد شماست ، همیشه می توانید از نام خود به عنوان نام تجاری خود استفاده کنید (درست مانند تامی هیلفیگر و هوگو باس یا برند علی دایی در ایران).

۶. تولید را شروع کنید

بعد از راه اندازی برند پوشاک به کار طراحی خود برگردید و همه چیز را با هم جمع کنید. وقت آن است که محصول خود را به تولید کنندگان برسانید. این نقطه ای است که در آن فرد (یا تیمی) را انتخاب خواهید کرد که طرح های شما را می گیرد و آن ها را به واقعیت تبدیل می کند.

البته ، اگر قصد دارید همه چیز را خودتان یا در حال حاضر با تیم انتخابی خود بسازید ، می توانید از این مرحله بگذرید! این امر در صورتی صدق می کند که به دنبال خرید محصولات آماده به صورت عمده و فروش آن ها باشید.

برای شروع جستجوی سازنده مناسب ، از بین مخاطبین خود سوال کنید و از اولویت های خود مطلع شوید. آیا به دنبال دستیابی به صنایع دستی هستید یا تأمین کننده تجاری با تأکید بر سرعت و قابلیت اطمینان؟ تولید ، بخش مهمی از هر کسب و کار پوشاک ، صرف نظر از اندازه آن است ، بنابراین وقت خود را برای یافتن ، صحبت و بررسی یک لیست خوب از امکانات احتمالی صرف کنید.

این بار، زمان ساخت نمونه فرا رسیده است. از سازنده خود بخواهید که یک دسته کوچک از طرح های شما را اجرا کند و شاید آن ها را در برابر طرح های سازنده دیگر آزمایش کند. قبل از اینکه ماشه را برای اجرای کامل محصول بکشید ، در مورد تنظیمات و بهبودها صحبت کنید.

همچنین…

در کنار اهداف و دلایل خود برای راه اندازی خط تولید لباس ، به مشتری احتمالی خود نیز فکر کنید. آیا آن ها ظاهری خاص را ترجیح می دهند؟ آیا برای افرادی طراحی می کنید که به تجربه کلی خرید از نام تجاری شما اهمیت می دهند (از وب سایت یا فروشگاه تا برچسب ، بسته بندی و خبرنامه ایمیل) ، یا این خطر وجود دارد که افراد را با بسته بندی فانتزی یا ظاهر و احساس هزاره بیگانه کنید؟

هر چه تصمیم می گیرید ، نام تجاری خود را بر اساس غرایز و کمی تحقیق خود قرار دهید. تا جایی که بودجه شما اجازه می دهد ، برای بسته بندی و ارتباطات مشتری خود پول نقد را در نظر بگیرید ، و مهمتر از همه ، سعی کنید ثبات داشته باشید. استفاده از بسته بندی های زیبا در یک ماه و بسته های بی کیفیت در ماه های بعد اصلا جالب نیست.

۷. محصول خود را آزمایش کنید

در مرحله ی بهدی نحوه راه اندازی برند پوشاک می تواند یک فرآیند همه جانبه باشد که با اولین نمونه اجرا و فروش مشتری رضایت زیادی به همراه دارد. عرضه محصولات خود به بازار می تواند راهی عالی برای آزمایش آن ها بدون تعهد به اجرای کامل محصول باشد. فضاهای تجاری بازار ، نمایشگاه های مدرسه و پلتفرم های آنلاین مانند Instagram می توانند مکان های خوبی برای شروع باشند ، یادداشت برداری کنید و از مشتریان خود همیشه بخواهید نظرات خود را در مورد محصول و هر چیز دیگری که به دنبال آن هستند بپرسید.

متوجه خواهید شد که مرحله تحقیقات بازار هرگز به پایان نمی رسد ، و اینگونه به طور مداوم محصولات جدیدی را به خط خود اضافه می کنید و آنچه را که فروخته می شود و آنچه محبوبیت کنتری دارد را مشخص می کنید.

بازخورد یک شکل مهم از ارز تجاری است و راهی برای ردیابی سریع رشد شما است ، بنابراین آن را در نظر بگیرید و محصولات فوق العاده خود را اصلاح کنید.

۸. عرضه به بازار

الان شما محصول خود را آزمایش کرده اید ،این بار نوبت به فروش محصولات اصلی می رسد و آماده سفارش اولین محصول کامل خود هستید. زمان آن رسیده است که در مورد فروش محصول خود جدی باشید و قبل از بسته بندی و عرضه ی اولین لباس ، باید چند تصمیم بگیرید.

برای بررسی نحوه انجام کارها وقت بگذارید:

محصولات خود را قیمت گذاری کنید
مارک خود را به بازار عرضه کنید
اگر برنامه شما این است ، یک فروشگاه آنلاین لباس ایجاد کنید
سازماندهی هر گونه معامله یا تبلیغات
محصولات خود را بسته بندی کنید
ارسال محصولات خود (در صورت کار بر اساس سفارش)
با هرگونه بازگشت یا مشکلات مشتری برخورد کنید
برای فصول جدید و دوره های شلوغ با سازنده خود برنامه ریزی کنید
ممکن است همه این ها در برنامه تجاری شما باشد ، اما ایده خوبی است که قبل از شروع به تولید کامل ، جزئیات را اصلاح کنید.

۹. مقیاس بندی کنید

شما همه ی مراحل را انجام داده اید، شرکت پوشاک شما راه اندازی شده است ، اولین فروش خود را انجام داده اید. مقیاس بندی ممکن است به عنوان یک مسئله صاحب مشاغل بلند پرواز با برنامه هایی برای محصولات جدید یا سفارشات بزرگتر در ذهن شما باشد.

قبل از انجام هرگونه اقدام بزرگ بعدی ، کمی وقت بگذارید تا در مورد وضعیت کسب و کار خود فکر کنید. در واقع ، صرف چیزهای کوچک و ساده برای دو فصل اول ، آشنایی با واقعیت تولید و تحقق بخشیدن به چالش بعدی ، بسیار مفید است. ممکن است برنامه تجاری شما بازه زمانی رشد شما را منعکس کند ، اما باز هم انعطاف پذیر باشید.

اولین کار شما ممکن است این باشد که اولین کارمند خود را استخدام کنید ، تا در موارد فوق به شما کمک کند ، و به شما فضای کافی برای تنفس برای بررسی کسب و کار پوشاکی که ایجاد کرده اید ، بدهید.

امیدواریم که خواندن این مقاله توانسته باشد به شما کمک کند و اطلاعاتد مفیدی ادر اختیار شما قرار داده باشد.

همیشه سالم و سربلند باشید.

1
۰
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

محصولات و برندها

پشتیبانی واتس آپ...
نیاز به راهنمایی دارید؟
پوشاک امی (عرضه مستقیم پوشاک اروپایی)
سلام
به وبسایت امی خوش آمدید.

چطور میتونم کمکتون کنم؟