پارچه مناسب فصل بهار

22 شهریور 1400
پارچه مناسب فصل بهار

پارچه مناسب برای فصل بهار یکی از موضوعات جالبی است که همه افراد علی الخصوص بانوان با آن سروکار دارند. تغییر فصل ها و شرایط آب و هوایی افراد را ملزم به تغییر پوشش و سبک لباس پوشیدن می نماید. چه جنس لباسی مناسب فصول بهار است؟

در نگاه اول جواب به این سوال خیلی ساده به نظر می رسد در حالی که اگر به کمد لباس هایمان  نظری بیفکنیم خیلی زود متوجه خواهیم شد که جنس بعضی از لباس ها در ظاهر مناسب به نظر می رسد در حالی که برای پوشیدن اصلا مناسب نیستند و دارای معایب فراوانی هستند. به کمد لباس هایتان نگاهی بیندازید. چند دست از لباس هایتان از جنس ویسکوز می باشد؟ این جنس لباس را برای پوشیدن در چه فصلی از سال انتخاب کرده اید؟ با وجود اینکه پارچه های ویسکوز اغلب نازک و لطیف هستند ولی برای استفاده در فصل بهار مناسب نیستند.

پارچه های مورد استفاده در فصل بهار

فصل بهار و لباس های پنبه ای

جنس پارچه های پنبه ای که در میان عموم مردم به جنس نخی معروف است، یکی از پارچه های محبوب و پرکاربرد در میان همه اقشار جامعه به شمار می رود.

اما چرا پارچه های نخی با استقبال فراوانی روبه رو شده اند؟

لباس های نخی انتخاب مناسبی برای فصل بهار هستند. پارچه هایی با جنس نخی دارای خاصیت تنفس پذیری هستند و هوا به راحتی جریان دارد بنابراین این ویژگی باعث می شود که پوست بدن عرق نکند و دمای بدن خنک بماند. وزن بسیار کم پارچه های نخی افراد را مجاب به استفاده از آن می کند. ظرافت و نرمی پارچه های نخی یکی دیگر از ویژگی های بارز این قبیل پارچه ها محسوب می شود.

معایب پارچه های نخی

با وجود تمام نکات مثبتی که در مورد پارچه های نخی بیان کردیم بهتر است که به سراغ معایب این پارچه پرطرفدار برویم. پارچه های پنبه ای یا نخی آب را به خود جذب می کنند بنابراین برای لباس های ورزشی گزینه مناسبی محسوب نمی شوند. این نوع پارچه از چروک پذیری بالایی برخوردار است و به طور مداوم به اتو کشیدن نیاز دارد بنابراین برای دوخت لباس های رسمی چندان مطلوب و مناسب نمی باشد و از طرف دیگر در اثر شستشوی مداوم فرسوده می شود به گونه ای که رنگ و فرم لباس تغییر پیدا می کند. با تمام این توضیحات نکات مثبت پارچه های نخی بسیار بیشتر از معایب آن است بنابراین افراد ترجیح می دهند که لباس های فصل بهار را از جنس پنبه و نخ انتخاب نمایید.

پنبه؛ قدیمی ترین الیافی که بشر کشت کرد

در طول تاریخ یکی از قدیمی ترین الیافی که بشر کشت نمود، پنبه بود. از پنبه به عنوان یکی از پرکاربردترین الیاف طبیعی نام برده می شود که برای دوخت انواع لباس مردانه، زنانه و بچگانه مورد استفاده قرار می گیرد.

موارد استفاده پارچه های نخی

موارد استفاده از پنبه و پارچه های نخی فقط به صنعت پوشاک و مد ختم نمی شود بلکه از این نوع پارچه در تهیه انواع روکش های صندلی ماشین و روپوش های مبلمان خانگی استفاده می شود. همچنین در تولید محصولات بهداشتی همچون دستمال مرطوب نیز از پنبه استفاده می شود.

در دسته بندی پارچه های پنبه ای یا نخی با انواع بافت ساده، نازک، ضخیم، صاف، لطیف و زبر روبه رو هستیم.  پارچه هایی که می توان از نخ پنبه ساخت شامل فلانل، مخمل، جین، چنیل، آکسفورد، ژاکارد و پوپلین می باشند.

همواره سعی کنید از لباس زیر پنبه‌ای استفاده کنید و موقع خواب خودتان را به پوشیدن لباس خواب زنانه پنبه‌ای و راحت عادت دهید. اهمیت پوشیدن لباس زیر پنبه‌ای جایی مشخص می‌شود که بدانید این لباس‌ها مانع از بروز قارچ و باکتری می‌شوند و به همین دلیل بسیار بهداشتی و مفید هستند.

پارچه فاستونی

پارچه فاستونی یکی از پرکاربردترین پارچه هایی است که در دوخت و تهیه کت و شلوار مردانه مورد استفاده قرار می گیرد.

پارچه فاستونی یکی از پرکاربردترین پارچه هایی است که در دوخت و تهیه کت و شلوار مردانه مورد استفاده قرار می گیرد.

ویژگی های پارچه فاستونی

پارچه فاستونی از الیاف طبیعی پشم تهیه می شود و در دوخت مانتوهای رسمی نیز کاربرد فراوانی دارد. لباس هایی که با پارچه فاستونی تهیه می شوند در طولانی مدت شکل و فرم خود را از دست نمی دهند. با این وجود پارچه های فاستونی برای البسه زمستانی مناسب هستند ولی اگر از علاقمندان و طرفداران پارچه فاستونی هستید پیشنهاد می کنیم که از پارچه های ظریف تر فاستونی برای البسه بهاری استفاده نمایید.

همچنین…

کیفیت و قیمت های متفاوتی از پارچه فاستونی در بازار موجود است. این پارچه می تواند ضخیم، نازک، زبر و لطیف باشد. دوام و استحکام بالا از جمله ویژگی های بارز این نوع پارچه می باشد. از پارچه های فاستونی ضخیم برای البسه زمستانی استفاده می شود چون به صورت عایق عمل می کند و از فرد در برابر سرما و باد محافظت می کند.

اگر تا حالا به پارچه های فاستونی دقت کرده باشید متوجه می شوید که چروک نمی شوند و با نشستن جای زانو روی آن باقی نمی ماند. اگر می خواهید در یک جلسه کاری یا در یک کنفرانس شرکت کنید حتما لباسی از جنس فاستونی بپوشید چون خط اتو لباس از بین نمی رود و شکل و فرم زیبای اولیه خود را همچنان حفظ می نماید.

پارچه های کتان

پارچه ی کتان همان طور که از اسم آن مشخص است از الیاف کتان ساخته شده است. بسیاری معتقدند که این پارچه یکی از قدیمی ترین پارچه هایی است که بشر از آن برای تولید لباس استفاده کرده است.

پادشاه پارچه ها لقبی است که به پارچه کتان داده شده است

در ساده ترین و زیباترین تعریف از پارچه کتان بهتر است که به فرهنگ لغت دهخدا رجوع کنیم. در فرهنگ لغت دهخدا این چنین آمده است که: نباتی است بقدر ذرعی ، ساق و برگش باریک و گلش لاجوردی است و پوست وی را همچون پنبه ریسند و جامه اش معتدل است در گرمی و سردی و خشکی و به اندام نچسبد و رافع حرارت و باعث تقلیل خوی است.

خصوصیات بارز کتان
پارچه کتان از مقاومت خوبی در برابر حررات برخوردار است، به گونه ای که اگر پارچه تا دمای ۱۲۰ درجه سانتی گراد نیز در برابر حررات قرار گیرد تجزیه نمی شود و تنها شروع به زرد شدن می کند.

پارچه کتان از مقاومت خوبی در برابر حررات برخوردار است، به گونه ای که اگر پارچه تا دمای ۱۲۰ درجه سانتی گراد نیز در برابر حررات قرار گیرد تجزیه نمی شود و تنها شروع به زرد شدن می کند.

این پارچه دارای خصوصیات دیگری از جمله ضخامت متغییر، خنک بودن و انعطاف پذیر بودن می باشد. سطح درخشان و یکدست پارچه کتان، ظرافت و زیبایی، تمیز کردن آسان و از بین بردن راحت لکه های ایجاد شده روی پارچه کتان، استحکام زیاد در برابر شست و شوی مداوم می باشد.

با توجه به این خصوصیات بارز با اطمینان می توان گفت که پارچه کتان مناسب فصل بهار است چون بدن را خنک نگه می دارد. خوشبختانه امروزه در بازار پوشاک انواع و اقسام مدل لباس از پارچه های کتان موجود است و همین امر دسترسی افراد را به این پارچه محبوب آسان نموده است.

کتان و استایل شیک و بی نقص

اگر می خواهید در یک موقعیت رسمی قرار بگیرید و از استایل چشمگیری برخوردار باشید بهتر است که کت های کتان بهاری را امتحان کنید. البته بانوان نیز می توانند با پوشیدن شلوار و مانتوهایی از جنس کتان شیک پوش بودن را به خود هدیه دهند.

کتان یا پنبه؟

از خصوصیات مثبت کتان می توان به استحکام و دوام بالای آن اشاره کرد. چرا دوام و مقاومت کتان از پنبه بیشتر است؟ دلیل این موضوع به ساختارکتان برمی گردد. چون در ساختمان الیاف این پارچه مناطق کریستالین زیادی وجود دارد و همین باعث شده است که میزان استحکام کتان در برابر کشش و افزایش طول، زیاد باشد.

معایب پارچه کتان

یکی از ایراداتی که به پارچه های کتان وارد است چروک پذیری آن است اما با این وجود نمی توان از پوشیدن این پارچه محبوب و خنک چشم پوشی کرد.

پارچه لی کاغذی

نحوه تولید پارچه لی کاغذی

در ابتدا پارچه‌ های لی را از الیاف طبیعی پنبه، پشم و الیاف کتان تولید می کردند. این الیاف  دارای وزن سنگینی بودند و به دلیل ضخامت بالا و استحکام مناسبی که داشتند در مشاغل سخت از آنها استفاده می کردند. پیشرفت تکنولوژی و دستگاه ‌های به‌روز امکان تولید پارچه های لی در تنوع بسیار بالا را به وجود آورد. به همین دلیل موارد استفاده از این پارچه بسیار گسترده شده است.

یکی از پارچه های لی که طرفداران بسیار زیادی دارد و به دلیل نازک بودن مناسب برای فصول گرم سال هست پارچه لی کاغذی می باشد. پارچه لی کاغذی برای دوخت انواع لباس مردانه و زنانه مورد استفاده قرار می گیرد.

موارد استفاده پارچه لی کاغذی

پارچه لی کاغذی یا تنسل معمولا از جنس پنبه تهیه می‌شود و نمونه‌های مرغوب‌تر آن از ویسکوز می باشد. پارچه لی کاغذی در مانتوهای تابستانی مورد استفاده قرار می گیرد. رنگ های شاد و طرح های گلدار این پارچه انتخاب مناسبی برای لباس های بهاری هستند. چون پارچه لی کاغذی دارای الیاف طبیعی می باشد و بسیار خنک است.

البته امروزه از این پارچه جهت تولید انواع لباس کار و بخصوص شلوار استفاده می شود. این پارچه بسیار مستحکم است و دوام بالایی دارد. پارچه لی کاغذی به نسبت پارچه‌ های لی معمولی از وزن بسیار سبک تری برخوردار هست و ضمنا دوام آن بسیار بالا است. این پارچه به صورت طرح دار و ساده در بازار موجود می باشد.

0
۰
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

محصولات و برندها

پشتیبانی واتس آپ...
نیاز به راهنمایی دارید؟
پوشاک امی (عرضه مستقیم پوشاک اروپایی)
سلام
به وبسایت امی خوش آمدید.

چطور میتونم کمکتون کنم؟