پنج رازی که عمده فروش ها هرگز به شما نمی گویند؟

24 خرداد 1399
پنج-رازی-که-عمده-فروشان-نمی-گویند.

“عمده فروشی” کلمه ای است که در صنعت خرده فروشی بسیار مورد توجه قرار می گیرد، اما دقیقاً به چه معنی است؟ عمده فروشی در واقع “فروش کالا در حجم زیاد است که توسط دیگران خرده فروشی می شود”. در حالی که خرید از عمده فروشان برای صاحبان فروشگاه ها و بوتیک ها که به دنبال طراحی لباس یا تولید برند خود نیستند بسیار جذاب است، اما می تواند اشکالاتی نیز داشته باشد که در اینجا به پنج مورد از آنها را که عمده فروشان به شما نمی گویند، اشاره می کنیم.

۱) قیمت کارخانه

1) قیمت کارخانه

اگر مستقیماً با یک تولید کننده کار کنید، قیمت بسیار پایین تری برای خرید محصولات خود پرداخت خواهید کرد. عمده فروشان می بایستی پولی را که برای خرید محصولات شما خرج کرده اند، دوباره بدست بیاورند. آنها این کار را با تهیه صورت حسابی برای شما، که بالاتر از قیمت کارخانه است، انجام می دهند. برخی از عمده فروشان، کالاهای خود را حتی دو برابر بیشتر از قیمت کارخانه به فروش می رسانند. خرید لباس با قیمت پایین تر باعث می شود که بتوانید لباس های خود را با قیمت پایین تر نسبت به رقبای خود عرضه کنید و در نتیجه رقبای کمتری داشته باشید. با تولید برند خود حتی می توانید با حذف واسطه ها، سود خود را بیشتر افزایش دهید.

۲) استفاده از برچسب (لیبل) سفید

2) استفاده از برچسب (لیبل) سفید

بسیاری از صاحبان عمده فروشی برای دور زدن تولید برند یا برچسب مخصوص خود دست به اقداماتی می زنند. آنها می توانند سفارش های خود را با برچسب سفید به تولید کنندگان ارائه می دهند.

برچسب سفید چیست؟  برچسب سفید کالا یا خدماتی را ارائه می دهد که یک تولید کننده یا شرکت برای شرکت دیگری انجام می دهد و شرکت ثانوی یا سفارش دهنده می تواند آن کالا  یا خدمات را با اضافه کردن برچسب خود به نام خود روانه بازار کند. یک تولید کننده پوشاک با برچسب سفید به شما این امکان را می دهد که برچسب خود را به پوشاک اضافه کنید و آنها را به عنوان برند شخصی خود بفروش برسانید. حتی برخی از تولید کنندگان پوشاک با برچسب سفید وجود دارند که می توانید با سفارشی کردن کالای مورد نظر، مانند تغییر طول آستین یا تغییر رنگ یا چاپ، یک کالا با برچسب سفید سفارشی برای شما تولید کنند.

بسیاری از برندهای جدید پوشاک برای شناساندن و معرفی خود با خرده فروشان چندین مارک که در حوزۀ عمده فروشی نیز فعالیت می کنند، همکاری می کنند. کار با خرده فروشان چندین مارک ، خطر ریسک برای برند جدید را بسیار کاهش می دهد. استفاده از برچسب سفید برای برند جدید بسیار خطر ریسک پایینی دارد و تولید کنندگان بر این اساس که قبلآً فروش مارک های دیگر با موفقیت انجام شده است، این برند جدید نیز فروش خوبی خواهد داشت.

۳) کاهش فروش محصولات قبلاً منتشر شده

3) کاهش فروش محصولات قبلاً منتشر شده

شاید بهترین مزیت خرید از عمده فروشان، خرید کالاهایی باشد که از قبل شناخته شده باشند. به نظر می رسد یک چنین خریدی خطر ریسک کمتری دارد. در حالی که این امر می تواند به نفع شما (خرده فروشان) باشد، اما می تواند علیه شما هم کار کند. همانگونه که شما این محصولات را از فروشندگان عمده فروشی خریداری می کنید، سایر خرده فروشان نیز هستند که همین کار را انجام می دهند. بنابراین با خرید چنین کالایی که توسط سایر خرده فروشان عرضه می شود، جذب مشتری و رقابت دشوار می گردد، مگر اینکه قیمت فروش را پایین بیاورید. خوب باز برمی گردیم به تهیۀ کالا یا محصولی که دارای برچسب سفید است، از آنجایی که شما با تغییرات جزئی بر روی این گونه کالاها قادر خواهید بود یک پوشاک منحصر به فرد که هیچ رقیب دیگری ندارد را در فقسه های خود برای فروش داشته باشید.

۴) همه صداقت ندارند

4) همه صداقت ندارند

راهی برای یافتن عمده فروشان در اینترنت وجود ندارد. یکی از مواردی که باید به آن توجه کنید این است که هرگز از تولید کنندگان مارک و برندهای دیگر برای معرفی عمده فروشاهای آنها به شما سؤال نکنید. بسیاری از مارک و برندهای معروف هموار سعی می کنند که فروشندۀ عمده فروشی خود را مخفی نگه دارند تا رقبای آنها، فروشندگان عمده آنان را پیدا نکند تا بتوانند همان لباس را با قیمت ارزانتری به فروش برسانند. اما همیشه عمده فروشانی هستند که پایبند این اصول نیستند و به دنبال راه هایی برای یافتن فروشندۀ عمده فروشی یک برند هستند تا از اطلاعات آنها به نفع خود استفاده کنند. بنابراین کار با عمده فروشان باید با داشتن آگاهی از آنان باشد درغیر اینصورت کار با آنان خطرناک خواهد بود.

۵) عمده فروشان کنترل شما بر کالاها را کمتر می کنند

5) عمده فروشان کنترل شما بر کالاها را کمتر می کنند

کار با عمده فروشان سبب می شود که شما کنترل کمتری بر نام تجاری، قیمت ، کیفیت و کمیت کالاها داشته باشید. در عوض کار مستقیم با تولید کننده این امکان را به شما می دهد که بتوانید نام و برند تجاری خود را بسازید. با ایجاد برند و مارک شخصی خود، امکان کنترل قیمت ها برای شما امکان پذیر خواهد بود. شاید برخی روزها برای رقابت با رقبا، قیمت خود را پایین بیآورید.

همچین برخی از عمده فروشان، بر کمیت کالا و محصولات کنترل بسیار پایینی دارند. به علاوه عمده فروشان در برخی از کارخانه ها دارای حداقل سفارش بسیار بالایی هستند و نمی توانند از آن مقدار کمتر سفارش دهند. بنابراین خرید لباس زیاد و بیش از اندازه از که توانایی فروش همۀ آنها را ندارید، منجر به فشار بیش از حد خواهد شد.

تولید محصول شخصی شما، برخلاف عمده فروشی به شما این امکان را می دهد که کیفیت محصول نهایی خود را کنترل کنید. کارخانه های تولید پوشاک دستورالعمل های کاملی در مورد کنترل کیفیت و محصولات معیوب دارند. بنابراین می توانید کمیت محصول خود را تضمین کنید.

بیشتر صاحبان فروشگاه ها و بوتیک ها خرید از عمده فروشان را ترجیح می دهند، اما این امر به معنای این نیست که شما همان راه را ادامه دهید. قبل از تصمیم گیری در مورد انتخاب مسیر خود، جوانب مثبت و منفی هر دو گزینه را به خوبی ارزیابی کنید.

1
۱

دیدگاه شما

یک دیدگاه

  • pkquvhjduc
    ۱۷ آبان ۱۳۹۹

    Muchas gracias. ?Como puedo iniciar sesion?

محصولات و برندها

پشتیبانی واتس آپ...
نیاز به راهنمایی دارید؟
پوشاک امی (عرضه مستقیم پوشاک اروپایی)
سلام
به وبسایت امی خوش آمدید.

چطور میتونم کمکتون کنم؟