کاپشن زمستانی؛برترین ها در ۲۰۲۲

16 بهمن 1400
کاپش-زمستانی;-برترین-ها-در-2022

کاپشن زمستانی؛برترین ها در ۲۰۲۲ موضوعی است که در این مقاله پیرامون آن توضیحاتی ارائه می گردد. در این مقاله به معرفی تعدادی از کاپشن های مناسب فصول سرد و ویژگی های آن ها اشاره می کنیم.

هنگامی که سردترین ماههای زمستان فرا می رسد، وقت آن است که یک ژاکت یا کاپشن زمستانی بپوشید. البته قبل از خرید توجه داشته باشید که با توجه به شرایط آب و هوایی محل سکونت خود و همچنین موقعیت هایی که می خواهید کاپشن بپوشید، مدل مورد نظر خود را انتخاب کنید.

ویژگی کاپشن زمستانی

امروزه مدل های مختلفی از انواع کاپشن به بازار پوشاک عرضه شده است. به عنوان مثال؛ کاپشن های ضد آب برای محافظت از بدن در برابر باران شدید طراحی و تولید شده اند.

کاپشن های چند لایه که امروزه بسیار محبوب و پرطرفدار هستند چون قابلیت جداسازی دارند و دو لایه کاپشن از هم جدا شده و می توانید به صورت جداگانه از آن استفاده کنید. همچنین کاپشن های عایق پشمی و ژیله ها (کاپشن های بدون آستین) و کاپشن های پفی مسافرتی از مدل های محبوب کاپشن های زمستانی به شمار می روند. خرید یک کاپشن خوب بسیار به صرفه تر است از خرید چندین کت و کاپشنی که چندان کارآمد نیستند.

معرفی چند مدل

کاپشن زمستانی McMurdo

McMurdo
McMurdo

این مدل کاپشن زمستانی کاملا گرم ،ضد باد و ضد آب است. قیمت این مدل کاپشن بسیار مناسب است. اگر به دنبال یک کاپشن زمستانی هستید می توانید ترکیبی از کیفیت و طراحی خاص و منحصربه فرد را در این مدل McMurdo Parka ببینید.

برش های موجود سطح کاپشن تحرک فرد را محدود نمی سازد.و همچنین قابلیت تنفس پذیری از ویژگی های بارز این مدل کاپشن به شمار می رود. در ساخت کاپشن زمستانی McMurdo Parka اخیرا آپشن هایی اضافه شده است از قبیل استفاده از پارچه های بازیافت شده در دوخت این کاپشن و همچنین قیمت ۳۵۰ دلاری این مدل که نسبت به بسیاری از کاپشن های زمستانی نسبتا مناسب است.

لایه داخلی این کاپشن بسیار گرم و نرم است و خز موجود بر روی لبه های کلاه این قابلیت را دارد که از کاپشن جداشود.

کاپشن زمستانی پاتاگونیا

طراحی زیبا و خوش دوخت بودن این مدل کاپشن در کنار مقاومت بالای آن در برابر شرایط آب و هوایی سرد و مرطوب، آن را به یک گزینه ایده ال و مناسب تبدیل کرده است.

انعطاف پذیری خوب سطح کاپشن آن را به یک پوشش مناسب برای استایل های زمستانی روزمره تبدیل کرده است. کاپشن پاتاگونیا کاملا راحت و همچنین عایق خوبی در برابر شرایط نامساعد آب و هوایی است و ضد آب می باشد. پس در موقعیت های مختلف می توانید این کاپشن را بپوشید.

پوسته ضد آب برای روزهای بارانی و زیپ در لایه داخلی این مدل کاپشن را برای پوشیدن در اطراف شهر و جاده ها و مکان هایی مانند سواحل غرب میانه و شرق ایالات متحده مناسب ساخته است.

مدل Stormhenge

Stormhenge
Stormhenge

این مدل کاپشن کاملا ضد آب است. اگر در مناطقی ساکن هستید که دارای شرایط آب و هوایی مرطوب می باشد، کاپشن Stormhenge بهترین گزینه ممکن به شمار می رود.

در طراحی این کاپشن جیب داخلی گزینه مناسبی برای نگهداشتن وسایلی همچون گوشی موبایل و کلید است. این کاپشن برای محیط هایی تا دمای منفی ۲۰ درجه سانتی گراد می تواند یک پوشش مناسب باشد. از ویزگی های بارز این مدل کاپشن می توان به ضد آب بودن سطح کاپشن اشاره کرد.

مدل سوپر آلپاین

این مدل اغلب مورد استفاده کوهنوردان و اسکی بازارن قرار می گیرد. وزن کم این کاپشن در مقابل سطح عایق آن فوق العاده عالی به نظر می رسد. گرمای مناسب و کیفیت فوق العاده عالی این کاپشن گران قیمت بودن آن را تا حدودی توجیه می کند.

مدل Parka Khumbu

Parka-Khumbu
Parka-Khumbu

این مدل کاپشن زمستانی فوق العاده گرم است. هر چند ما پوشیدن آن را برای افرادی که به خیابان گردی یا پیاده روی در روزهای سرد سال تمایل دارند، پیشنهاد نمی کنیم. چون این مدل به عنوان یک کاپشن نسبتا سنگین وزن، برای آب و هوای خیلی سرد و خانه های کوهستانی و کوهنوردی در ارتفاعات خیلی بلند طراحی شده است.

زیپ هایی که در دو طرف آستین ها وجود دارند و عایقی که در اطراف یقه تعبیه شده است، این مدل را برای یک کوهنوردی دلچسب و دلپذیر مهیا نموده است.

شاید در طراحی ظاهری این مدل کاپشن، خلاقیت چندانی به چشم نیاید اما کیفیت فوق العاده این کاپشن در سرمای زیاد بسیار چشمگیر است.

Patagonia Frozen مدل کاپشن زمستانی

این مدل کاپشن را با یقه خاص و ظاهر شیک و گرمش می شناسند. این کاپشن برای روزهای بسیار سرد طراحی شده است پس ما پوشیدن آن را به شما در روزهای زمستانی نسبتا معمولی پیشنهاد نمی دهیم.

این کاپشن دارای قابلیت انعطاپذیری بسیار عالی است و مانع تحرک فرد نمی شودو همچنین ضد آب بودن سطح کاپشن، آن را به یک گزینه عالی تبدیل کرده است. طراحی در ناحیه یقه باعث می شود که بخش مهمی از سر و صورت پوشیده شود در حالی که جلوی دید فرد گرفته نمی شود. دکمه های جلویی در ناحیه یقه به شیک بودن طراحی ظاهری این مدل افزوده است.

وزن این کاپشن نسبت به سایر مدل ها کمی بیشتر است. کیفیت عالی این کاپشن آن را برای پوشیدن در مناطق خیلی سرد همچون بوستون و شیکاگو مناسب ساخته است.

Mountain Equipment Lightline Eco

Mountain-Equipment-Lightline-Eco
Mountain-Equipment-Lightline-Eco

اکثر افراد به دنبال خرید یک کاپشن زمستانی با معیارهایی همچون قیمت پایین، کیفیت مناسب و گرمابخشی عالی هستند.

“ECO” به تازگی با فناوری های جدید پوشاک به روز شده است. این مدل کاپشن به عنوان یک محافظ عالی در برابر باد و آب معرفی شده است. سطح بیرونی عالی و محکم آن را به یک کاپشن مناسب برای روزهای سرد تبدیل کرده است.  

۳۲۵ دلار برای خرید کاپشن زمستانی شاید زیاد به نظر برسد اما دوام و طول عمر کاپشن به پرداخت این مبلغ می ارزد.

Arc’Teryx’s

این مدل با ویژگی های بارز از قبیل ضد آب، بسیار بادوام و بسیار عالی توصیف شده است. در پوسته داخلی از دو لایه برای محافظت از فرد در برابر رطوبت و باد استفاده شده است. هود یا کلاه قابلیت جدا شدن از کاپشن را دارد. طراحی آستین ها علی الخصوص در ناحیه مچ مانع از عبور هوای سرد به لایه داخلی کاپشن می شود.  

این مدل کاپشن برای مناطقی که دارای زمستان های مرطوب هستند، بسیار مناسب است. ضد آب بودن این کاپشن و طراحی ساده آن باعث شده که در میان گزینه های انتخابی قرار بگیرد.

Marmot Fordham

Marmot-Fordham
Marmot-Fordham

یک کاپشن شیک و گرم با طراحی فوق العاده زیبا مطمئنا گزینه انتخابی بسیاری از افراد محسوب می شود. طراحی یقه و میزان ضخامت آن، وجود هود و قابلیت جابجایی آن، پوسته ضد آب و پارچه بادوام و چندین جیب در استایل این مدل کاپشن بسیار چشمگیر می باشد.

پوشش مناسب در ناحیه یقه باعث شده است تا در هوای سرد نیاز به استفاده از اکسسوری هایی همچون شال گردن نباشد. ترکیبی از راحتی و دوام در این مدل، قیمت بالای آن را توجیه می کند.

Canada Goose Langford

این مدل کاپشن فوق العاده گرم، بسیار باکیفیت، نسبتا سنگین و همچنین گران قیمت است. با این وجود این مدل ها مورد پسند تر هستند به عبارت دیگر جزو مد روز محسوب می شوند. سازندگان این مدل کاپشن ادعا می کنند که ضخامت و کیفیت این مدل تا دمای منفی ۱۵ درجه سانتیگراد را پوشش می دهد.

Kuhl Arktik

اگر به دنبال یک پوشش فوق العاده گرم و مناسب هستید ما این مدل کاپشن را به شما پیشنهاد می کنیم. همچنین این مدل کاپشن نسبت به سایر مدل ها شیک تر است. پوسته خارجی کاپشن ضمن اینکه سبک است، کاملا ضد باد است.

برای اینکه کاپشن بتواند در برابر برف و باران مقاوم باشد در ساخت آن از پلی اورتان استفاده شده است. این کاپشن دارای یک کلاه با قابلیت جداسازی است. این مدل کاپشن یک گزینه بسیار عالی برای فصول سرد سال محسوب می شود. همچنین در این مدل، زیپ ها، دکمه ها و یقه به حالت ایستاده طراحی شده اند و یک هماهنگی زیبایی را در طراحی به تصویر کشیده اند.

Patagonia’s Fitz Roy

Patagonia’s-Fitz-Roy
Patagonia’s-Fitz-Roy

جنس سطح بیرونی این مدل کاپشن پر سروصدا قلمداد شده است و همچنین آن را به مانند یک کیسه خواب گرم و نرم تعریف کرده اند. این کاپشن چند لایه دارای یک یقه ایستاده است. این یقه محافظ خوبی برای سر و صورت به شمار می رود.

قیمت ۴۰۰ دلاری این کاپشن شاید بتواند افراد را در مورد خرید آن مردد سازد. اما وجود لایه های زیرین در کاپشن آن را به یک گزینه فوق العاده عالی در برابر سرما تبدیل کرده است.

Arc’teryX Macai

وزن این کاپشن نسبت به سایر مدل ها کمتر است. لایه خارجی کاپشن کاملا ضد آب است و برای محیط های مرطوب طراحی شده است.

البته این مدل برای اسکی بازان نیز می تواند یک گزینه عالی محسوب شود. البته این کاپشن برای پوشیدن در استایل های روزانه طراحی و تولید شده است. سطح براق کاپشن بسیار چشمگیر است.

همچنین در این مدل، فلپ ها بر روی زیپ های جیبی قرار می گیرند تا آن را کاملا تمیز نگه دارند.  با این ویژگی ها، این مدل کاپشن را می توانید دو منظوره تصور کنید چون هم برای استفاده روزمره و هم برای پوشیدن در ورزش اسکی، مناسب است. دو منظوره بودن این مدل کاپشن تا حدودی، قیمت ۹۹۹ دلاری آن را توجیه می کند.

FjallRaven

FjallRaven
FjallRaven

این مدل کاپشن یک عایق مناسب در برابر رطوبت، سرما ، باد و باران است. هود این کاپشن از پشم گوسفند ساخته شده است و قابلیت جداسازی از کاپشن را دارد.

این مدل دارای وزن نسبتا زیادی است و شاید در راحتی به پای سایر مدل ها نرسد. بنابراین صرف مبلغ ۵۰۰ دلار برای خرید این مدل کمی زیاده روی به حساب می آید. در حالی که سایر مدل های نام برده شده از نظر قیمت، کیفیت، راحتی، گرم بودن و سبک بودن در جایگاه بهتری نسبت به مدل FjallRaven قرار دارند.

خرید کاپشن

نکاتی که هنگام خرید کاپشن باید مد نظر قرار دهید شامل کیفیت پارچه و دوخت است. دوخت پارچه باید به گونه ای باشد که کاپشن قابلیت انعطاف پذیری داشته باشد یعنی شما بتوانید آن را آویزان کنید یا آن را تا کنید و به دوخت و کیفیت پارچه آسیبی وارد نشود.

یکی از موارد مهم که حتما باید به آن توجه داشته باشید، عایق بودن پارچه است. اما عایق بودن یعنی چه؟ عایق بودن یعنی اینکه بین آستر داخلی کاپشن و سطح بیرونی پارچه یک عایق از پشم شیشه، پشم یا کرک وجود داشته باشد.

عایق کاپشن ؟

در واقع همین عایق در روزهای سرد سال نقش محافظ را بر عهده دارد. عایق کرک نسبت به عایق پشم و پشم شیشه از مقاومت بهتری برخوردار است بنابراین در دوخت کاپشن های زمستانی اغلب از عایق کرک استفاده می شود.

اما با نگاه کردن به سطح کاپشن می توانید بفهمید که عایق کاپشن از کرک است یا خیر. فقط کافیست به سطح بیرونی کاپشن نگاه کنید. اگر سطح بیرونی کاپشن دوخت و ظاهری چند تکه دارد این یعنی از پر برای عایق کاپشن استفاده شده است.

ضد باد و ضد آب

کاپشن-بادگیر
کاپشن-بادگیر

چطور بفهمیم که کاپشن ضد آب و ضد باد است؟ رویه کاپشن اگر از جنس پلی استر و نایلون بود می توانید مطمئن شوید که کاپشن، شما را در برابر هوای سرد و باران محافظت می کند.

طول کاپشن

یکی از فاکتورهای مهم در انتخاب کاپشن، توجه به بلند یا کوتاه بودن قد کاپشن است. اگر در مناطق خیلی سرد زندگی می کنید حتما از کاپشن هایی استفاده کنید که از نظر طول بلند هستند به طوری که قد کاپشن تا بالای زانو و نزدیک آن برسد.

کاپشن کلاه دار

اگر از کاپشن کلاه دار استفاده کنید دیگر لازم نیست با خود کلاه به همراه داشته باشید. برای روزهای سرد و بارانی، کلاه محافظ خوبی برای سر به شمار می رود.

محافظ زیپ کاپشن

محافظ-زیپ-کاپشن
محافظ-زیپ-کاپشن

در بسیاری از مدل کاپشن ها حتما متوجه وجود یک تکه پارچه در جلوی زیپ شده اید. این تکه پارچه معمولا با دکمه بسته می شود. این تکه پارچه تعبیه شده است تا از نفوذ سرما و جریان باد به داخل کاپشن جلوگیری کند.

جیب های کاپشن

در هنگام خرید کاپشن، به احتمال زیاد خیلی ساده از این موضوع می گذرید در حالی که جیب های بزرگ و گرم در روزهای سرد یک محافظ برای دست های شما محسوب می شوند. همچنین می توانید وسایلی از قبیل گوشی موبایل و کلید را داخل جیب قرار دهید.

#انواع کاپشن زمستانی #خرید کاپشن #عایق بودن کاپشن #مدل های مختلف کاپشن

0
۰
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

محصولات و برندها

پشتیبانی واتس آپ...
نیاز به راهنمایی دارید؟
پوشاک امی (عرضه مستقیم پوشاک اروپایی)
سلام
به وبسایت امی خوش آمدید.

چطور میتونم کمکتون کنم؟