تفاوت زیرپوش پنبه ای با آنتی باکتریال

08 مهر 1400
تفاوت زیرپوش پنبه ای با زیرپوش انتی باکتریال

تفاوت زیرپوش پنبه ای با زیرپوش آنتی باکتریال موضوعی است که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید در ادامه مقاله به توضیحاتی پیرامون جنس زیرپوش، پارچه های مورد استفاده برای تهیه زیرپوش و تفاوت زیرپوش پنبه ای و زیرپوش آنتی باکتریال می پردازیم.

پارچه های مناسب

زیرپوش ها چون در تماس مستقیم با پوست قرار دارند بنابراین مدت کوتاهی بعد از استفاده به علت مناسب بودن میزان رطوبت و دما، سطح پوست در معرض هجوم میکروارگانیسم ها قرار می گیرد. همین موضوع باعث به وجود آمدن بوی بد، کاهش مقاومت پارچه، ایجاد لکه و تغییر رنگ روی زیرپوش می شود. با انتخاب درست جنس مناسب برای زیرپوش تقریباً نیمی از مشکلات پوستی و همچنین مشکلات مربوط به تعریق رفع خواهد شد. تعریق، سوزش و خارش مشکلاتی هستند که ممکن است بسیاری از افراد با پوشیدن زیرپوش نامناسب با آن ها روبه رو شوند. بنابراین بهتر است که نسبت به انتخاب جنس مناسب زیرپوش بی توجه نباشیم.

پارچه های پنبه ای

پارچه های پنبه ای یکی از محبوب ترین و پرکاربردترین پارچه های موجود در صنعت پوشاک محسوب می شوند. بافت پارچه های پنبه ای نرم و لطیف است. همچنین این نوع پارچه ها سبک و راحت هستند و اغلب در دوخت زیرپوش های مردانه، زنانه و بچگانه مورد استفاده قرار می گیرند.

دلایل محبوبیت پارچه های پنبه ای

امروزه در بازار پوشاک از پارچه های پنبه ای با عنوان پارچه های نخی نام برده می شود. چرا پارچه های پنبه ای دوست داشتنی و پرطرفدار هستند؟ پارچه های پنبه ای تنفس پذیر هستند یعنی قابلیت عبور هوا را دارند و از وزن کمی برخوردار هستند. همچنین پارچه های پنبه ای در مقابل گرما بسیار انعطاف پذیر هستند به طوری که آن را از خود عبور می دهند و مانع از گردش هوا نمی شوند، بنابراین نسبت به سایر پارچه های موجود در بازار ، خنک تر و سبک تر هستند.

پارچه پنبه ای محافظی برای پوست لطیف و حساس

برای افرادی که از پوست حساس و لطیفی برخوردار می باشند پوشیدن لباس های پنبه ای توصیه می شود چون پوست را تحریک نمی کنند و باعث ایجاد حساسیت و خارش پوست نمی شوند. والدین همواره خرید لباس های پنبه ای را برای فرزندان خود ترجیح می دهند چون لکه ها به راحتی از روی لباس های پنبه ای پاک می شود و همچنین این لباس ها ضد حساسیت هستند و پوست کودک را آزار نمی دهند. ضخامت پارچه های پنبه ای متفاوت است به طوری که لباس های پاییزی و زمستانی پنبه ای از ضخامت بیشتری نسبت به لباس های پنبه ای فصول گرم سال برخوردارند.

معایب پارچه های پنبه ای

پارچه های پنبه ای دارای ویژگی های مثبت بسیاری هستند با این جود معایبی هم دارند. این پارچه ها زود چروک می شوند و در صورتی که شستشو با آب گرم صورت گیرد این احتمال می رود که پارچه پنبه ای رنگ پس دهد. پارچه های پنبه ای نازک و ظریف در اثر شستشوی مداوم ماندگاری خود را از دست می دهند به طوری که فرم و شکل اولیه پارچه از بین می رود.

همچنین…

 چون پنبه یک فیبر طبیعی است، بهتر است لباس های پنبه ای خود را در مقابل نور خورشید خشک کنید تا آلودگی های آن از بین برود و لباس هایتان خوب خشک شود. در نظر داشته باشید که هنگام ورزش کردن از زیرپوش های پنبه ای استفاده نکنید چون پارچه‌ های پنبه‌ای با عرق کردن، خیس و در نتیجه سنگین می‌شوند و ممکن است پوست بدن را تحریک کنند و باعث ایجاد حساسیت یا جوش شوند.

تولیدکنندگان پوشاک همواره سعی دارند تا معایب پارچه های پنبه ای را به حداقل برسانند بنابراین ترکیب الیاف پنبه ای با سایر الیاف باعث می شود تا مقاومت پارچه های پنبه ای بیشتر شود و معایب این نوع پارچه به حداقل برسد.

زیرپوش پنبه ای یا زیرپوش آنتی باکتریال؟

استفاده از زیرپوش های نامناسب احتمال بیماری‌های پوستی، حساسیت، قارچ، سوزش بدن و التهابات پوستی را افزایش می دهد. نانوذرات به‌عنوان راه‌ حلی برای این موضوع به کار گرفته شده اند. زیرپوش های آنتی باکتریال با بکارگیری فناوری نانو، تمام این مشکلات را برطرف نموده اند. زیرپوش های پنبه ای برای افرادی که ورزش می کنند مناسب نیست در حالی که زیرپوش های آنتی باکتریال می توانند برای آن دسته از افرادی که ورزش می کنند یا حتی افرادی که زیاد عرق می کنند، بسیار مناسب باشند. با پوشیدن زیرپوش آنتی باکتریال از رطوبت ناشی از تعریق و بوی بد آن خبری نیست، چون این نوع زیرپوش از تولید باکتری در سطح پوست جلوگیری می کند.

زیرپوش پنبه ای

زیرپوش پنبه ای

 زیرپوش ها به عنوان لباس زیر از حساسیت بیشتری برخوردار هستند چون در تماس مستقیم با پوست بدن قرار دارند. بنابراین هنگام خرید جنس زیرپوش را در اولویت قرار دهید. زیرپوش های پنبه‌ای درجه حرارت را مانند یک عایق کنترل می‌کنند، به این صورت که بدن را در فصل تابستان سرد و در فصل زمستان گرم نگه می‌دارند. بنابراین می‌توان گفت که پوشیدن زیرپوش های پنبه ای  برای تمام فصول مناسب است.

یکی از مناسب‌ترین جنس‌ها برای لباس‌های زیر، چه زیرپوش و چه شورت، جنس پنبه است. پارچه های پنبه، به دلیل مزایای بسیاری که دارند می‌توانند به بهترین شکل از پوست شما مراقبت کنند و سلامت شما را حفظ نمایند. 

آنتی باکتریال چیست؟

آنتی-باکتریال

باکتری ها در سرتاسر کره زمین نقش دارند و در صورت نبود آنها، انسان ها نمی توانستند امروزه به این راحتی نفس بکشند یا حتی کشاورزی کنند. در کنار باکتری های مفید، باکتری های مضر نیز وجود دارد. به عبارت دیگر، برخی باکتری ها این پتانسیل را دارند تا در رده پاتوژن ها دسته بندی شوند. پاتوژن ها به صورت خلاصه به ذراتی گفته می شوند که باعث بیماری و آسیب شوند. برای مثال، ویروسی که سبب بیماری سرماخوردگی در انسان می شود یک پاتوژن است.

مواد آنتی باکتریال چیست؟

مواد آنتی باکتریال یا ضد میکروب موادی هستند که میکروارگانیسم ها را نابود می کنند و یا سرعت رشد و نمو آنها را کاهش می دهند. البته دارو هایی به عنوان داروهای آنتی باکتریال شناخته و معرفی شده اند. این داروها بر اساس انواع میکرو ارگانیسم ها طبقه بندی شده و تجویز می شوند. به عنوان مثال آنتی بیوتیک ها از جمله این دارو ها هستند. محققان در صدد برآمده اند تا مانع بروز بیماری ها از طریق راهکارهای پیشگیرانه شوند.  ساخت ترکیباتی با خاصیت آنتی باکتریال از بروز و رشد بیماری های زیادی جلوگیری می کند. این مواد به صورت ضد میکروب در ترکیبات مواد تشکیل دهنده انواع پوشاک و البسه و همچنین تشک به کار می روند.

لباس آنتی باکتریال

لباس آنتی باکتریال لباسی است که با بهره‌مندی از وجود انواع نانو ذراتی که دارای خاصیت ضد باکتری هستند، تولید می‌شود. این نوع لباس دارای ویژگی‌های خاص و منحصر به فردی است. لباس آنتی باکتریال از بروز و رشد انواع میکروب ها و باکتری ها جلوگیری می کند. مانع ایجاد حساسیت های پوستی می شود بنابراین از آن به عنوان محافظ پوست نام برده می شود. مدت زمان بیشتری برای کثیف شدن لباس های آنتی باکتریال نیاز است.

نحوه تولید لباس های آنتی باکتریال

 از فناوری نانو برای تولید لباس های آنتی باکتریال استفاده می‌شود. به عبارت دیگر تولید لباس‌های آنتی باکتریال یکی از مزایای پیدایش تکنولوژی نانو است که در صنعت نساجی به نحو احسن از آن استفاده شده است. نانو ذره‌ها، دارای انواع گوناگونی هستند که بعضی از آن‌ها ازجمله نانو اکسید دارای خاصیت آنتی باکتریالی هستند. کارخانه‌های نساجی و پارچه بافی یکی از انواع نانو ذره‌های ضد میکروبی را برای تولید انواع پارچه‌های مناسب برای لباس آنتی باکتریال، انتخاب می‌کنند.

با وجود مزیت های بیشمار لباس های آنتی باکتریال، بهتر است که استفاده از این لباس ها در استایل های روزمره گنجانده شوند. امروزه در صنعت نساجی و بافندگی از پارچه ضد باکتری برای دوخت انواع لباس های آنتی باکتریال‌ همچون زیرپوش و لباس زیر استفاده می شود.

زیرپوش آنتی باکتریال

زیرپوش آنتی باکتریال

همانطور که گفتیم زیرپوش ها در معرض تماس مستقیم با پوست قرار دارند بنابراین جنس زیرپوش ها می تواند نقش تعیین کننده ای در سلامت افراد داشته باشد. زیرپوش های آنتی باکتریال در برابر باکتری های مضر مقاوم هستند و نسبت به لکه و بوی بد حساسیت کمتری دارند. جالب اینجاست که عملکرد ضد باکتریایی پارچه های آنتی باکتریال تا مدت ها ماندگاری دارد به همین خاطر تولید کنندگان پوشاک از این نوع پارچه در طیف وسیعی از محصولات استفاده می کنند.

خرید زیرپوش

خرید زیرپوش

نمی توان از هر مدل لباسی به عنوان زیر پیراهن استفاده کرد. سعی کنید مدلی را انتخاب کنید که تمام روز بدن شما را تمیز نگاه دارد. شاید انتخابتان برای جنس زیرپوش، جنس نخی باشد اما در نظر بگیرید که این جنس خیلی زود آب می رود، رنگ می دهد و فرم و ظاهرش دچار تغییر می شود. جنس های کشسان، تنفس پذیر هستند و ضمنا از لطافت بیشتری برخوردار می باشند. همچنین جذب عرقشان بیشتر است و ماندگاری بالاتری نیز دارند.

در این مقاله به معرفی دو نوع پارچه پنبه ای و آنتی باکتریال پرداختیم، پارچه هایی که در صنعت نساجی مورد استفاده قرار می گیرند. البته استفاده از این پارچه ها در تولید انواع لباس زیر و زیرپوش از اهمیت زیادی برخوردار است چون پوست بدن همواره نیاز به مراقبت دارد. جنس مناسب لباس ها می تواند تضمینی برای تأمین سلامت بدن در ارتباط با البسه مورد استفاده باشد.

0
۰
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

محصولات و برندها

پشتیبانی واتس آپ...
نیاز به راهنمایی دارید؟
پوشاک امی (عرضه مستقیم پوشاک اروپایی)
سلام
به وبسایت امی خوش آمدید.

چطور میتونم کمکتون کنم؟