لباس ورزشی زنانه

05 شهریور 1399
لباس-ورزشی-زنانه

پوشیدن لباس ورزشی زنانه یکی از ملزومات ضروری برای انجام تمرینات و فعالیت های ورزشی بانوان می باشد و این که ورزش  را به صورت حرفه ای دنبال می کنید یا به انجام یک ورزش عمومی اکتفا کرده اید، فرقی ندارد.

یکی از فواید ورزش تأمین سلامت بدن است و این هدف زمانی محقق خواهد شد که به نوع پوشش و لباس ورزشی خود بی توجه نبوده و بهترین و مناسب ترین جنس لباس ورزشی را انتخاب نمایید.

ورزش باید باعث شادی و نشاط در افراد شود ولی در اکثر مواقع می بینید که بعد از انجام فعالیت ورزشی، احساس خستگی،کوفتگی و درد عضلانی به سراغتان آمده است، همچنین لباس های خیس عرق و بوی بد پا و کفش، شما را کلافه کرده است.

البته باید متذکر شویم که در صورت شناخت و آگاهی از ویژگی های رشته ورزشی مورد نظرتان، می توانید لباس ورزشی متناسب با آن انتخاب نمایید.

در این مقاله به معرفی انواع لباس زنانه خواهیم پرداخت و به نکاتی اشاره خواهیم کرد که برای انتخاب لباس ورزشی زنانه مناسب، می تواند مؤثر باشد.

انواع لباس ورزشی زنانه

تیشرت ورزشی زنانه

انواع لباس ورزشی زنانه
انواع لباس ورزشی زنانه

تیشرت ورزشی برای فصل گرم سال و سویشرت و هودی لباس ورزشی مناسب فصل زمستان به شمار می روند. بایستی درجه حرارت محیط را برای انتخاب نوع لباس ورزشی در نظر بگیرید.

تیشرت ورزشی باید سبک و در عین حال راحت یعنی نه تنگ و نه گشاد باشد تا آزادی عمل را از ورزشکار سلب نکند. از تیشرت هایی استفاده کنید که هوا به راحتی از پارچه عبور کند و تعریق روی بدن برجای نماند. 

دامن ورزشی زنانه

دامن ورزشی-زنانه-کریویت-

دامن ورزشی زنانه جزء یکی از البسه های زنان در رشته تنیس می باشد که سبک است و حرکت و پرش را آسان تر می کند. بنا به سلیقه و خلاقیت خود در درست کردن یک استایل مناسب می توانید از دامن کوتاه ورزشی در باشگاه استفاده کنید و زیر آن نیم لگ بپوشید.

تاپ ورزشی

تاپ-ورزشی-

تاپ و نیم تنه ورزشی زنانه یکی از لباس های ورزشی است که در سالن های ورزشی مورد استفاده بانوان قرار می گیرد.

تاپ ورزشی را متناسب با سایز بدنتان انتخاب کنید تا بتوانید حرکات ورزشی را به سهولت انجام دهید. تاپ ورزشی باید کشی باشد تا باعث انعطاف پذیری بیشتر و در نتیجه دور کردن رطوبت از بدن ورزشکار شود.

اگر پوشیدن تاپ و نیم تنه را جایگزین لباس زیر کرده اید، بهتر است که از تاپ کاپ دار استفاده کنید تا از حرکات شدید سینه جلوگیری شود. ترکیب لباس های ورزشی را طوری انتخاب کنید که هم از نظر رنگ و هم از نظر طرح و مدل به هم بیایند.

شلوار ورزشی

شلوار ورزشی
شلوار ورزشی

با توجه به نوع ورزش، قد شلوار باید متفاوت باشد به طور مثال برای ورزش های باشگاهی می توانید از شلوارک استفاده کنید و برای ورزش در فضای باز شلوار بلند بپوشید.

شلوارهای نخی برای ورزش هایی با تایم کوتاه مناسب هستند ولی در صورتی که فعالیت ورزشی شما دارای تحرکات بالایی باشد بهتر است که از شلواری استفاده کنید که پارچه آن ترکیبی از الیاف طبیعی با الیاف دیگر باشد، تا قادر به تبخیر عرق باشد.

شلوارهای جذب برای تمرینات ورزشی همچون یوگا و بدنسازی مناسب می باشد، چون شلوارهای گشاد مانع آزادی عمل شما می شوند. در کل شلوار ورزشی باید قابلیت کشسانی داشته باشد و رطوبت را جذب کند.

در بعضی از رشته های ورزشی که میزان تعریق بالا است، پوشیدن لباس هایی که جنس آن ها ترکیبی از پنبه و پلی استر است، را به شما پیشنهاد می کنیم.

لگ یا لگینگ

لگ ورزشی زنانه کریویت

لگ نوعی شلوار است که ساپورت هم نامیده می شود و از سوی ورزشکاران بدنسازی و کراس فیت مورد استفاده قرار می گیرد. دو نوع لگ داریم؛ لگ کامل که قد آن تا مچ است و نیم لگ که تا زیر زانو می رسد.

لگ های ورزشی از پا در برابر آسیب هایی همچون خراشیدگی محافظت می کنند و همچنین به خاطر گرم نگهداشتن پا، باعث بهبود گردش خون در بدن می شود و از کشیده شدن مفاصل جلوگیری می کند. لگ دارای قدرت جذب بالای رطوبت ناشی از عرق می باشد و سریع نیز خشک می شود.

معمولا لگ های ورزشی زنانه از جنس لاکرا، نخ و فلامنت تهیه می شوند تا مانع التهاب و حساسیت های پوستی گردد.

گرمکن ورزشی

این نوع از شلوار ورزشی معمولا در فصل سرد مورد استفاده قرار می گیرد ولی بسته به نوع پارچه و الیاف به کار برده شده در آن، می توانید جنس فاقد پنبه را برای سایر فصول بپوشید.

اکسسوری ورزشی

اکسسوری-ورزشی

در ترکیب لباس ورزشی می توانید از یک استایل مناسب برخوردار باشید. در هوای سرد کلاه  و دستکش باعث محافظت شما در برابر سرما می شود به طوری که می توانید از ورزش در یک روز زمستانی لذت ببرید.

البته ورزشکارانی که با وزنه یا بارفیکس سروکار دارند برای محافظت از پوست دست ملزم به پوشیدن دستکش هستند. دستکش های اسپرت نیز در ورزش های رزمی و استقامتی کاربرد دارند، ورزشکاران برای محافظت از استخوان های پنجه از آن استفاده می کنند.

هدبند باعث می شود که موی سر روی صورت قرار نگیرد و همچنین از افتادن دانه های عرق روی صورت جلوگیری می کند.

مچ بند ورزشی علاوه بر جنبه تزئینی و فانتزی ، در بین زنان محبوبیت دارد و باعث گرم نگه داشتن دست و کاهش درد عضلانی می شود.

کفش

کفش ورزشی زنانه کریویت

کفش ها را طوری انتخاب کنید که با ورزش مد نظر شما متناسب باشد و توجه به ظاهر و زیبایی کفش را در درجه دوم قرار دهید.

کفشی را انتخاب کنید که پای شما در آن احساس راحتی کند یعنی پاشنه کفش، رویه کفش، پهنای کفش و قد کفش به پا فشار وارد نکند.

در نظر داشته باشید که کفش های مخصوص پیاده روی برای تمرینات تخصصی سایر رشته های ورزشی مناسب نمی باشد.

کفش های سنگین و کفش هایی که هوا در آن ها جریان پیدا نمی کند، آسیب زا خواهند بود. کفش های سنگین به مفاصل پا فشار وارد می سازند و در نتیجه بعد از اتمام ورزش، فرد با احساس درد در عضلات پا مواجه می شود.

برای اینکه دوام و ماندگاری کفش ورزشی خود را بالا ببرید، آن ها را در جای خنک و خشک نگهداری کنید.

جوراب

جوراب-ورزشی-1
جوراب ورزشی-2

تعریق پا پیامدهای ناخوشایندی همچون بوی بد دارد و باعث می شود دوام و استحکام کفش نیز کم شود. سعی کنید از جوراب های پنبه ای یا نخی استفاده کنید چون از تعریق شدید پا جلوگیری می کند و در نتیجه پا خنک می ماند و بو نمی گیرد.

با توجه به نوع ورزش، جوراب ورزشی را انتخاب کنید چون در بعضی از ورزش ها، جوراب تا حدود زیادی از ضربات احتمالی جلوگیری می کند.

در هر نوع رشته ورزشی که فعالیت دارید، سعی کنید لباس های ورزشی با رنگ روشن بپوشید؛ چون باعث بالا بردن روحیه شما می شود و همچنین شما را برای ادامه فعالیت ورزشی در دراز مدت مشتاق می سازد.

حضور چشمگیر زنان در فعالیت های ورزشی باعث شده است تا طراحان و تولیدکننده های پوشاک به فکر طراحی و تولید لباس های ورزشی مناسب برای زنان جهان و همچنین زنان مسلمان برآیند. بنابراین در صنعت پوشاک می توانیم هر روز شاهد تنوع لباس ورزشی زنانه در برندهای مختلف باشیم.

فروشگاه بزرگ پوشاک امی

فروشگاه پوشاک امی با عرضه پوشاک مردانه، زنانه و بچگانه در برندهای متفاوت و با کیفیت این اطمینان را به مشتریان می دهد که می تواند پوشاک مورد نیاز خانواده ها را تأمین نماید و همچنین در این بین با عرضه لباس های ورزشی سعی دارد محصولات متنوع را به بازار عرضه و رضایت مشتریان را کسب نماید. در ادامه مقاله به معرفی تعدادی از محصولات ورزشی برند کریویت و کریویت پرو می پردازیم.

تیشرت ورزشی زنانه برند کریویت

تیشرت ورزشی زنانه برند کریویت
تیشرت ورزشی زنانه برند کریویت-2

کاپشن ورزشی زنانه برند کریویت

کاپشن ورزشی کریویت
کاپشن ورزشی کریویت-2

شلوار اسکی بچگانه کریویت

شلوار اسکی بچگانه کریویت

کاپشن زنانه کریویت

کاپشن-زنانه-کریویت
کاپشن-زنانه-کریویت

#پوشاک_ورزشی_زنانه #لباس_ورزشی_زنانه #لباس_زنانه #پوشاک_ورزشی #لباس_ورزشی

1
۰
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

محصولات و برندها

پشتیبانی واتس آپ...
نیاز به راهنمایی دارید؟
پوشاک امی (عرضه مستقیم پوشاک اروپایی)
سلام
به وبسایت امی خوش آمدید.

چطور میتونم کمکتون کنم؟