مدل های مختلف مانتو

20 شهریور 1400
انواع مختلف مانتو

مدل های مختلف مانتو موضوعی است که در این مطلب به آن می پردازیم. با ما همراه باشید، در ادامه مقاله به معرفی انواع مدل مانتو و ویژگی های آنها خواهیم پرداخت.

پوشش زنان در کشورهای اسلامی

امروزه استفاده از پوشش مانتو تنها در کشورهای اسلامی رایج است اما این واژه که در حقیقت از کلمه فرانسوی (manteau) می آید، به معنای روپوش و لباس گشادی است که روی لباس‌های دیگر پوشیده می‌شود. به طور مثال مانتو در قرن ۱۷ میلادی با قد بلند مد بوده است و  به جایگزینی برای کت و دامن‌های بلند آن زمان تبدیل شده بود. تا اینکه در اواخر قرن هجدهم میلادی، مانتو به عنوان پوشش متداول برای مکان‌های رسمی مورد استفاده قرار گرفت.  امروزه مانتو در کشورهای اسلامی به یکی از رایج ترین پوشش زنان تبدیل شده است. از مانتو به عنوان پوشش اصلی زنان در بیرون از منزل و همچنین در موقعیت های رسمی و اداری نام برده می شود.

قبل از اینکه مانتو مورد نظر خود را انتخاب و خریداری نمایید با این مقاله همراه شوید، در مورد ویژگی مدل های مختلف مانتو توضیحاتی ارائه خواهیم داد.

مدل های شیک مانتو

در هنگام انتخاب مدل های مختلف مانتو قد و اندازه و استایل خود را در نظر بگیرید. در میان مدل های مانتو می توان به مانتو رسمی، مجلسی، ساده، مانتو جلو باز، مانتو جلو بسته، مانتو بلند و مانتو اسپرت اشاره کنیم.

مانتو مجلسی

برای هر بانوی شیک پوش مانتوی مجلسی یک پوشش مناسب برای موقعیت های رسمی محسوب می شود. البته مدل مانتوهای مجلسی اغلب نسب به سایر مدل ها گران قیمت تر هستند. زیرا این مانتو ها برای داشتن جلوه ای خاص و متفاوت، معمولا هنر دست روی آنها اجرا شده است، ظریف کاری هایی مانند مروارید دوزی، گلدوزی، تکه دوزی و گیپوردوزی روی این مدل مانتو انجام می شود. برای دوخت مانتو مجلسی از پارچه هایی با طرح های خاص و زیبا استفاده می شود.

مدل مل اند موژ

یکی از مانتوهای مجلسی شیک و پرطرفدار ، مدل مل اند موژ است. در این مانتو ترکیب پارچه اصلی با حریر طرح دار زیبایی منحصر به فردی به مانتو بخشیده است. همچنین این مانتو اغلب در رنگ مشکی و کرم پوشیده می شود و مورد پسند بانوان خوش سلیقه می باشد.

همچنین…

مانتوی مدل مل اند موژ به دلیل جنس و طرحی که دارد بهتر است با آیتم های رسمی مانند کیف های دستی کوچک و یا متوسط، کفش های پاشنه دار و یا کفش های مدل بالرین ست شود. این مدل مانتو به راحتی با رنگ هایی کلاسیک همچون زرشکی، بژ، کرم، خاکستری، سفید، شتری، ، مشکی، سرمه ای ست می شود. یکی از ویژگی های بارز رنگ مشکی این است که برای همه مردم در هر نقطه از جهان یک رنگ منحصر به فرد و پر استفاده است.

لازم به ذکر است که گاهی خرید مانتو مجلسی گران قیمت زیاد مقرون به صرفه به نظر نمی رسد بنابراین می توانید از یک مانتوی مجلسی مناسب استفاده کنید. ست کردن این مانتو با انواع کیف و کفش نسبتا گران قیمت، استایل شیک و زیبایی به وجود می آورد.

ویژگی مانتو مجلسی

در مانتو‌های مجلسی معمولاً از پارچه‌هایی استفاده می شود که روی تن صاف و مرتب باشند و به سادگی چروک نشوند. البته یکی از علت های چروک نشدن این قبیل مانتوها درصد بالای پلی استر نسبت به نخ می باشد.

مانتو زنانه جلو باز

امروزه قشر جوان از مدل های مختلف و مد روز مانتو استقبال می کنند. مانتو جلو باز در مدل های ساده، مجلسی و رسمی عرضه می شود. مانتو بلند جلو باز زنانه برای بانوان بلند قد یک استایل شیک و جذاب به شمار می رود. در هنگام پوشیدن این مدل مانتو به رنگ و جنس پارچه بی تفاوت نباشید چون براساس آن می توانید مدل شلوار خود را انتخاب کنید به طور مثال مانتو جلو باز با شلور فیت یا شلوار گشاد پارچه ای ست می شود.  

مانتو زنانه کلاسیک

مانتو کلاسیک یکی از مدل های روزانه و پرکاربرد محسوب می شود. این مدل در استایل های کاری و اداری و موقعیت های رسمی به وفور به چشم می خورد. در مانتوهای کلاسیک از مدل های مختلف یقه و دکمه استفاده می شود. این مانتوها معمولا دارای جیب هستند.

مانتو ساده

مانتو ساده زنانه در استایل های خیابانی و استایل روزانه مورد استفاده قرار می گیرند. این مانتو در عین سادگی خیلی چشمگیر و جذاب است.

مانتو کوتاه

این مدل مانتو در انواع مدل ­های مختلف کُتی و جلو باز و جلو بسته طراحی و تولید شده است.­ انتخاب هر یک از این مدل­‌ها به سلیقه شخصی و فرم اندام بستگی دارد و اگر شما تمایل دارید ظاهر و اندامی بدون عیب داشته باشید بهتر است در هنگام انتخاب مدل مانتوی خود حساسیت و دقت لازم را به خرج دهید.

ارتباط معکوس

مانتو کوتاه به عنوان یکی از مدل های شیک و جذاب طرفداران خاص خود را دارد. البته مانتو کوتاه کتی برای بانوانی که قد آنها کوتاه است یک استایل شیک و خاص محسوب می شود. البته نباید فراموش کرد که قد مانتو با قد افراد ارتباط معکوس دارد و بهتر است که بانوان قد بلند از پوشیدن مانتو خیلی بلند صرفنظ کنند و همچنین این بانوان زمانی که از مانتوهای خیلی کوتاه استفاده می‌کنند، پاهایشان بلندتر از اندازه واقعیشان به نظر می‌رسد؛ پس بهتر است که از این مانتوها در استایل خود استفاده نکنید. مانتویی با قد روی زانو می‌تواند انتخاب مناسبی برای بانوان قد بلند باشد. همچنین بانوان قد کوتاه نیز از پوشیدن مانتو کوتاه صرفنظر کنند مگر در مواردی که مانتو با استایل و اندام آنها کاملا متناسب باشد.

مانتو مینیمال

مانتو مینیمال

در مد و فشن به استایل هایی که در آن ها سعی می شود با استفاده از حداقل رنگ ها، کمترین پیچیدگی و کمترین عوامل جلب توجه ایجاد شود در حالی که ظاهری زیبا و شیک و مناسب به فرد می بخشد، استایل مینیمال می گویند.

مانتو مینیمال در گروه بندی مدل های مختلف مانتو، در گروه مانتو ساده قرار دارد. افراد علاقمند به سبک مینیمال از این مدل مانتو استفاده می کنند چون در این مدل ظاهر آراسته ولی ساده مورد نظر است و از اکسسوری ها کمترین استفاده می شود. اگر از طرفداران پروپاقرص سبک مینیمال هستید بهتر است برای مانتو خود از رنگ های خنثی و همچنین مانتو فیت اندام خود استفاده کنید.

مانتو فلورال

مانتو فلورال رز یکی از جديد ترين مدل مانتوهای فلورال است كه با استفاده از پارچه اى خاص و منحصر به فرد طراحى و دوخته شده است. اين مانتو با برش هاى خاص خود باعث مى شود كه در نگاه اول شخصى كه اين مانتو را بر تن كرده بلند قد تر به نظر بيايد. همچنين به دليل ويژگی هايى كه در بافت پارچه ى اين مانتو وجود دارد، بانوان با پوشیدن آن احساس یک پوشش مناسب با استایلی زیبا و خوش فرم را خواهند داشت.

طرح هایی که از طبیعت الهام گرفته اند

مانتوهایی با طرح های گل گلی زیبا و همچنین طرح های پر نقش و نگار که از طبیعت الهام گرفته شده است. این مدل مانتو برای فصل تابستان بسیار مناسب است. به دلیل طرح دار بودن پارچه مانتو بهتر است که از یک شلوار تک رنگ و ساده استفاده کنید به این صورت زیبایی نقش و نگار مانتو بیشتر به چشم می آید.

مانتو کژوال

استایل کژوال یکی از استایل های محبوب در میان بانوان جوان و شیک پوش است. در این نوع استایل از یک مانتو ساده به همراه شلوار پارچه یا جین و همچنین کفش های کتانی استفاده می شود.

مانتوی کژوال خود را متناسب با تغییر فصول تغییر دهید به طور مثال برای فصل پاییز از یک مانتو نسبتا ضخیم ساده و یک کفش کتانی به همراه شال ضخیم و زیبا استفاده کنید. در فصل تابستان نیز با یک مانتو نخی ساده و سبک با یک جفت صندل ظریف زنانه و یک شال ظریف نخی، استایل کژوال خود را بسازید.

مانتو اسپرت

هر مانتویی که راحت باشد و بتوان از آن برای موقعیت های مختلف استفاده کرد، در گروه مانتو اسپرت قرار می گیرد. یکی از اصلی ترین ویژگی استایل اسپرت راحتی آن است، بنابراین بیشتر لباس های اسپرت دارای طراحی و دوخت ساده ای هستند و مدل خاص و مجلسی به آن داده نمی شود. برای حضور در مکان های اداری و آموزشی مانتو اسپرت می تواند بهترین گزینه باشد.

مدل های مختلف مانتو اسپرت

 یکی از معروف ترین مانتو های استایل اسپرت، مانتو های دکمه دار هستند که در مدل های متنوع وجود دارند. همچنین مانتو های شومیزی، مانتوهای دانشجویی و مانتوهای جلو بسته نیز در گروه مانتوهای اسپرت قرار می گیرند. همچنین از مدل های مانتو اسپرت می توان به مانتو های ورزشی که معمولا به صورت فیت دوخته می شوند، اشاره کرد. این مانتو ها برای پیاده روی و بطور کلی ورزش هایی که در فضای باز انجام می شوند مانند کوهنوردی و یا تنیس انتخاب بسیار مناسبی هستند.

پارچه های مورد استفاده در دوخت مانتو اسپرت
پارچه های مورد استفاده در مانتو

برخلاف تصور عموم،در دوخت مانتو اسپرت فقط از پارچه های تک رنگ و بدون طرح استفاده نمی شود. بلکه در دوخت مانتو اسپرت، از انواع طرح های چهارخانه در رنگ های مختلف استفاده می شود. با این وجود چرا به مانتو اسپرت با دید یک مانتو ساده نگریسته می شود؟ چون در این مدل مانتو از دوخت کاملا ساده و همچنین مدل یقه ساده و مدل آستین ساده استفاده می شود. پارچه های جین یکی از پارچه های محبوب و پرطرفدار هستند که در دوخت مانتو اسپرت مورد استفاده قرار می گیرند.  

0
۰
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

محصولات و برندها

پشتیبانی واتس آپ...
نیاز به راهنمایی دارید؟
پوشاک امی (عرضه مستقیم پوشاک اروپایی)
سلام
به وبسایت امی خوش آمدید.

چطور میتونم کمکتون کنم؟