کت چرم زنانه

07 مهر 1400
کت چرم زنانه

کت چرم زنانه یکی از لباس های محبوب فصول سرد سال است. سبک و راحت بودن این نوع کت باعث می شود تا در فصل پاییز و در بیشتر استایل های روزمره مورد استفاده قرار گیرد.  

کت چرم در استایل های پاییزی و زمستانی

کت چرم در استایل های پاییزی و زمستانی آقایان و بانوان به وفور مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین کت چرم به سهولت با انواع لباس همچون پیراهن کوتاه یا بلند، شلوار جین، دامن و … ست می شود. امروزه تنوع رنگ و طرح در پوشاک زنانه و مردانه باعث شده تا ست کردن لباس های فصول مختلف و خلق یک استایل شیک و مورد پسند چندان مشکل نباشد.

با ما همراه باشید، در ادامه مقاله به توضیحاتی پیرامون ویژگی های چرم، چرم مصنوعی و چرم طبیعی، پوشاک چرم، انواع کت چرم و نکاتی که باید هنگام خرید پوشاک چرم لحاظ شود، می پردازیم.

ویژگی های چرم

چرم به دسته های متعددی همچون چرم گاوی و گوساله ای، چرم گوسفندی و بره ای، چرم بزی، چرم و چرم گاومیش تقسیم بندی می شود. به طور مثال چرم گاوی در تهیه لباس، کیف و دستکش مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع چرم به خاطر وجود الیاف متراکم از مقاومت بالایی برخوردار است.

همچنین…

تراکم الیاف در چرم گوسفندی و چرم بره ای بسیار کمتر از چرم گاوی است بنابراین از مقاومت کمتری نیز برخوردار است، با این وجود  لطافت وسبکی آن باعث گردیده که به صورت عمده در ساخت و تهیه لباس و دستکش مورد استفاده قرار گیرد.

چرم شبرو، چرم گاوی میلینگ، چرم شرانگ، چرم اشبالت گاوی، چرم ورنی، چرم جیر، چرم چاپی، چرم بوراک و… از جمله چرم های رایج در بازار هستند.

چرم طبیعی چیست؟

چرم طبیعی به چرمی گفته می شود که از پوست برخی حیوانات و یا گیاهان تولید می شود. البته پوست حیوانات برای اینکه تبدیل به چرم مرغوب شود، باید پروسه ای طولانی و تخصصی را طی کند.

چرم مصنوعی چیست؟

چرم مصنوعی بر خلاف چرم طبیعی که از پوست حیوانات ساخته شده است، از مواد مصنوعی ساخته می شود. از چرم مصنوعی در تهیه مبل، کیف و کفش استفاده می شود. از چرم مصنوعی با عنوان هایی همچون چرم وگان، چرم پلی اورتان و چرم اگزما نام برده می شود. البته در ساخت چرم مصنوعی از مواد پلاستیکی نیز استفاده می شود. از چرم مصنوعی در تهیه لباس نیز استفاده می شود.

نحوه تشخیص چرم طبیعی از چرم مصنوعی

چرم طبیعی گران است

اگرچه قیمت چرم طبیعی بسیار گران تر از چرم مصنوعی است با این وجود در اکثر مواقع تشخیص این دو چرم دشوار به نظر می رسد. یکی از تفاوت های چرم طبیعی و مصنوعی که می توان در هنگام خرید به آن توجه نمود مربوط به درزهای دوخت است چون پشت چرم مصنوعی پرز دار است.

چرم طبیعی ضخامت متفاوتی دارد

هنگامی که به قسمت ‌های مختلف چرم طبیعی دست می کشید، چرم یک دست نیست. بلکه در بعضی قسمت ها نازک است و بعضی قسمت ها چرم از ضخامت برخوردار است. چون قسمت ‌های مختلف پوست دام ضخامت‌ های متفاوتی دارد. در حالی که چرم مصنوعی به دلیل اینکه با دستگاه درست می‌ شود، کاملا یکدست است.

انعکاس نور

چرم طبیعی را زیر نور بگیرید می بینید که نور را یکدست منعکس نمی ‌کند به طوری که بعضی قسمت های آن مات و بعضی قسمت ها براق به نظر می ‌رسد.

سوختن چرم طبیعی

چرم طبیعی به سهولت آتش نمی گیرد و تغییر شکل نمی‌دهد و اگر شعله را تا مرحله سوختن پوست ادامه دهید بویی نظیر سوختن مو می دهد. در حالی که چون چرم مصنوعی از پلاستیک تهیه شده است، زمانی که در معرض حرارت قرار گیرد به سرعت جمع شده و تغییر شکل می‌دهد و نهایتا می سوزد.

کت چرم زنانه

کت چرم، یک لباس محبوب پاییزی است که اکثرا درکمد بانوان یک یا دو مدل از آن به چشم می خورد. کت چرم زنانه معمولا با شلوار جین ست می شود. بانوان خوش استایل و شیک‌‎پوش، از کت‌‎ های چرم در استایل های پاییزی و زمستانی استفاده می کنند. کت های چرم، دارای تنوع طرح و رنگ‌های متنوعی هستند. کت های چرمی زنانه معمولا در دو دسته کوتاه تا روی کمر و بلند تولید و عرضه می شوند.

همچنین…

کت ‌های چرمی بانوان، در چندین مدل عرضه می شوند. مدل های مختلف کت چرمی یا روی کمر، بالای زانو، روی زانو و زیر زانو را پوشش می دهند. در روزهای سرد سال برای داشتن یک استایل مجلسی بهتر است که از یک کت چرم مجلسی نیز استفاده کنید. هر چند در استایل های دخترانه معمولا کت چرم را با دامن کوتاه ست می کنند. نیم بوت پاشنه دار به همراه یک کت چرم زنانه استایل مناسبی را رقم می زند.

تاریخچه کت چرم زنانه

با نگاهی به تاریخچه کت چرم متوجه می شویم که در جنگ جهانی اول، کت چرم یک پوشش مناسب برای خلبانان هواپیماهای جنگی محسوب می شد. البته بعد از جنگ نیز از این نوع کت به عنوان لباس خلبانان نام برده می شد تا اینکه در سال ۱۹۸۲ موتور سواران از کت چرمی به عنوان یک پوشش خاص و منحصر به فرد استفاده کردند. البته امروزه مدل های شیک و جذاب کت چرم مردانه و زنانه در بازار پوشاک موجود است. هر فرد متناسب با استایل خود از کت چرم استفاده می کند.

معرفی مدل های متنوع کت چرم زنانه

برای خرید کت چرم، انتخاب‌های متعددی دارید، از یقه‌های بسیار بزرگ گرفته تا یقه‌های کوچک، از کت چرم ساده تا طرح دار، در مجموعه بی نظیر کت چرم قرار دارند.

کت چرم زنانه با یقه خز

کت چرم زنانه با یقه خز

کت چرمی کوتاه با یقه خز دار مناسب برای فصل پاییز و زمستان و یکی از مدل های محبوب  به شمار می رود.

کت چرم طرح دار

کت چرم طرح دار

امروزه تنوع طرح های موجود در چرم باعث شده است تا با تنوع پوشاک و البسه روبه رو باشیم. بعضی از بانوان استایل های شیک و ساده را ترجیح می دهند و برای انتخاب کت چرم نیز این موضوع را لحاظ می کنند در حالی که برخی دیگر به مدل های ساده علاقه ای ندارند و ترجیح می دهند تا از مدل های چرم طرح دار استفاده کنند.

همچنین…

وجود طرح های برجسته یا ریزه کاری و حتی گلدوزی بر روی کت چرم طرح دار جزو ویژگی های بارز آن به شمار می رود. لازم به ذکر است که برای ست کردن این مدل کت نیازی به پوشیدن لباس های طرحدار ندارید بلکه بهتر است که لباس های یکرنگ و ساده را با یک کت چرم طرح دار ست کنید. طرح های گل میخی، تکه دوزی و دکمه از جمله اکسسوری هایی هستند که کت های چرم را شیک تر و جذاب تر می کنند.

کت خلبانی

کت خلبانی برای استایل های اسپرت، راحت، کژوال و غیررسمی مناسب است. این مدل کت جزو استایل های جوانان محسوب می شود.

نکات خرید کت چرم

نکات خرید کت چرم

در هنگام خرید کت چرم از کیفیت چرم غافل نباشید چون چرم باکیفیت یعنی دوام و ماندگاری بیشتر، پس اگر علاقمند به خرید کت چرم با دوام بالا هستید حتما جنس باکیفیت خریداری نمایید.

همچنین به کیفیت دوخت، جنس لایه داخلی پارچه، سطح چرم و جنس چرم توجه داشته باشید. بهتر است که جنس چرم نرم و لطیف باشد ولی اگر سطح پارچه بسیار نرم و پلاستیکی باشد یعنی از کیفیت چندانی برخوردار نیست.

رنگ کت چرم زنانه

انتخاب رنگ کت چرم

کت چرم زنانه در رنگ های زیبا و جذاب تولید و عرضه شده اند به طور مثال ست کردن کت چرم با شلوار چرم یک استایل پاییزی فوق العاده محسوب می شود. اگر در نظر دارید که رنگ کت چرم را با شلوار چرم ست کنید پس بهتر است که برای شال و لباس زیر کت چرم، از رنگ های متضاد استفاده کنید.

استایل های شیک و جذاب با کت چرم

با کت چرم قهوه‌ای می توانید یک استایل کلاسیک را خلق نمایید. همچنین از ترکیب رنگ‎‌های متضاد به همراه این لباس، می توانید پوششی خاص و زیبا داشته باشید. کت چرم قرمز رنگ را می توانید با رنگ سفید، آبی و حتی خود قرمز ست کنید. پوشیدن کت چرم در رنگ های شاد یکی از علایق دختران جوان است. استایل های پاییزی و زمستانی شیک و جذاب با پوشیدن کت چرم در رنگ های متنوع فوق العاده بی نظیر به نظر می رسد.

به طور مثال پوشیدن کت چرمی به‌رنگ زرد یا برنز، فرد را در مرکز توجه قرار می دهد، البته نباید فراموش کرد کت چرمی که یکی از توناژ‌های رنگ پوست را داشته باشد، استایل زیبایی به فرد می دهد. رنگ‌هایی همچون بنفش که طیف تیره ای دارند ولی در عین حال شاد و جذاب به نظر می رسند، معمولا انتخاب‌ خوبی برای کت چرم هستند.

ست کردن کت چرم با سایر لباس ها

سعی کنید در انتخاب رنگ کت چرم، تناژ مناسب با رنگ پوست خود را در نظر بگیرید. اگر طرفدار استایل کژوال هستید پس پیشنهاد می کنیم که از رنگ آبی هم استفاده کنید. ست کردن کت چرم آبی با شلوار جین یک استایل زمستانی شیک و جذاب محسوب می شود. کت های رنگی چرم را می توانید با تیشرت ساده یا بلوز یقه‌گرد و شلوار جین بپوشید.


1
۰
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

محصولات و برندها

پشتیبانی واتس آپ...
نیاز به راهنمایی دارید؟
پوشاک امی (عرضه مستقیم پوشاک اروپایی)
سلام
به وبسایت امی خوش آمدید.

چطور میتونم کمکتون کنم؟